پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 948069
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
حجت الاسلام حسن خرّمی آرانی

حوزه/ دیدار با مرجعیت حاکی از نقش بی بدیل مرجعیت شیعه و حوزه شیعی بر بسط عدالت و رحمت و عقلانیت در مقابل جمود و تحجر داعش و وهابیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسن خرّمی آرانی در یادداشتی به موضوع سفر پاپ به عراق پرداخته است:

     

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَادُوا وَالنَّصَارَی وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ (آیه ۶۲ سوره بقره)                    

به بهانه سفر فرانسیس پاپ، رهبر مسیحیان کاتولیک به سرزمین مقدس نجف اشرف ودیدار با مرجعیت اعلای شیعه، سفر آقای پاپ از میان ۲۰۰ کشور رسمی به کشور اسلامی عراق بعد از چندین دهه جنگ و کشتار در این منطقه، و هدف از این سفر صرفا تشکر و دیدار با مرجعیت شیعه در نوع خود بی نظیر و حامل پیام های مهمی است.

اولا: به نظر می رسد حرکت رهبر مسیحیت از غرب به شرق و پایگاه علوی(ع) می تواند کاشف از نگاه غرب به شرق برای کسب عدالت و اخلاق در دوران پست مدرن و آخرالزمان باشد.

ثانیا: این ملاقات می تواند تیر خلاص بر اسلام ستیزی و شیعه هراسی در غرب و اتفاقی تاریخی برای گشودن باب گفتگو بین ادیان آسمانی باشد.

ثالثا: این سفر مهم حاکی از آن است که آقای پاپ علیرغم همه تبلیغات مسموم بنگاه های تبلیغاتی غرب به این مهم واقف شده اند که مکتب تشیع، مکتب صلح و عدالت و مودت و محبت و عقلانیت است.

رابعا: دیدار با مرجعیت حاکی از نقش بی بدیل مرجعیت شیعه و حوزه شیعی بر بسط عدالت و رحمت و عقلانیت در مقابل جمود و تحجر داعش و وهابیت است.

خامسا: این سفر و تشکر قلبی آقای فرانسیس پاپ، رهبر کلیساهای کاتولیک گویای آن است که مکتب امامیه و رهبران آن در اوج مظلومیت  خود، مدافع حقوق اقلیت ها بوده اند و کلام علوی (ع) را در هر شرایط نصب العین خود قرار داده اند که فرمود: «یا مالک وَ لَا تَکُونَنَّ عَلَیْهِمْ سَبُعاً ضَارِیاً تَغْتَنِمُ أَکْلَهُمْ، فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَکَ فِی الدِّینِ وَ إِمَّا نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْق» (نامه ۵۳ نهج البلاغه).

سادسا: به میهمانان خاطرنشان می شود امنیت امروز عراق در سایه تعالیم قرآنی است که متأسفانه در غرب گاه گاهی جسارت به این کتاب آسمانی می شود.

با تأسی به قرآن کریم و دفاع مشروع، سردار شجاع بشریت حاج قاسم سلیمانی سر داد و سرباز شد تا کلیسا و مسجد  بماند: «وَ لَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا» (آیه ۴۰ سوره حج)

سابعا: جناب آقای پاپ حتما حامل این پیام به سران غرب و آمریکا خواهند بود که دوران جنگ و طمع ورزی و سلطه و تحریم علیه امت اسلامی منقضی شده و تاریخ مصرف آن گذشته است و امید است این سفر تاریخی با بیان و تبلیغ بلیغ کلیسا در غرب، مانع اسلام ستیزی، شیعه هراسی و اهانت و جسارت به قرآن کریم و پیامبر رحمت(ص) شود و آقای پاپ و حاکمان واتیکان یک بار برای همیشه منادی نه بزرگ باشند به: تحریم و خشونت و ظلم و فقر و سرکوب و بخصوص مبلغ نه و نفی باشند بر رژیم ضد اسلامی و ضد مسیحیت، آپارتاید صهیونیستی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha