جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درختکاری

حوزه/ با حضور مدیر حوزه علمیه استان کردستان و جمعی از مدیران استانی، مراسم درختکاری در مدرسه علوم دینی امام شافعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با حضور مدیر حوزه علمیه استان کردستان و جمعی از مدیران استانی امروز مراسم درختکاری در مدرسه علوم دینی امام شافعی سنندج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر در این مراسم اظهار داشت: اسلام توجه بسیار خاصی به حفظ و صیانت از منابع طبیعی و فضای سبز دارد و در این بار احادیث و روایات بسیاری از ائمه اطهار علیهم السلام و بزرگان دین داریم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان داشت: اهمیت عرصه های طبیعی در دین مبین اسلام تا جایی است که  قرآن کریم، حیات و ممات ظاهری گیاهان را  نشانه هایی از عبرت برای اهل ایمان در روی زمین معرفی می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در ادامه سخنان خود بیان کرد: در روایات آمده است که هر کسی درختی را آب دهد یعنی آبیاری کنند اجر و ثواب آن به مانند کسی است که مومنی را سیراب آب کند که این روایت نشان می دهد اسلام نگاه ویژه ای به فضای سبز و درختان دارد.

این استاد حوزوی بیان داشت: بنابراین با توجه به اهمیت استراتژیک منابع و عرصه های طبیعی هفته ای در کشور به عنوان «هفته منابع طبیعی» نامگذاری شده است و این هفته بی شک نقش مهمی در افزایش سرانه فضای سبز در کشور دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه خاص و ویژه ای به منابع طبیعی در کشور دارند، افزود: هر ساله در چنین ایامی رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصا اقدام به کاشت نهالی می نمایند که این نشان می دهد که حفظ و پاسداری از طبیعت از دستورات دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر افزود: با این وجود در برخی اوقات شاهد قطع بسیاری از درختان توسط برخی از مدیران به بهانه اجرای پروژه هستیم که بی شک این کار نه تنها از نظر دینی و انسانی مذموم می باشد، بلکه خود این کار می تواند در بلندمدت تاثیرات خود را بر طبیعت پیرامون ما داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همه امیدواریم که صیانت و پاسداری از طبیعت به یک فرهنگ ملی در کشور تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha