جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاب جهادگر

حوزه/ مسئول ستاد بحران حوزه های علمیه سراسر کشور با جمعی از طلاب جهادی برادر و خواهر استان فارس دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار مدیر حوزه علمیه استان فارس عصر یک شنبه، در نشست طلاب جهادگر فعال خواهر و برادر استان فارس که در سالن مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، در خصوص فعالیت های جهادی طلاب حوزه استان، اظهار کرد: استان فارس در ایام کرونا به حول قوه الهی در شش محور ضد عفونی، تیمم، تکفین، تغسیل، سرکشی از خانواده های متوفیان کرونایی، همدلی و مواسات، حضور در بیمارستان به صورت سه شیفت پرداخته است.

وی در ادامه اضافه کرد: تشکیل کمیته سلامت معنوی با محوریت نماینده ولی فقیه در استان فارس، تشکیل شش کارگروه از جمله روحانیت و راه اندازی تغسیل اموات کرونایی از جمله فعالیت هایی بوده که در ایام کرونا صورت گرفته است.

مدیر حوزه علمیه فارس از اجرای طرح مراقبت های معنوی برای نخستین بار در کشور خبر داد و عنوان کرد: این طرح تحت عنوان مراقبت های معنوی از بیماران است که در منزل بیمار صورت می گیرد به این صورت که پس از اینکه بیمار کرونایی به منزل می رود یک روحانی به همراه پزشک و پرستار به مسائل معنوی می پردازد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام مجید ایمنی، مسئول قرارگاه جهادی حوزه علمیه فارس با اشاره به فعالیت های کلیدی طلاب جهادی تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که در حوزه های علمیه صورت گرفته است انسجام گروه های جهادی بود.

وی در خصوص شبکه سازی گروه های جهادی خاطرنشان کرد: یکی از برکات کرونا شبکه سازی حدود ۸۰ گروه جهادی است، همچنین در رابطه با کمک های مومنانه نیز تعداد بسته های معیشتی ثبت شده در استان فارس بیشتر از دیگر استان های کشور بوده است.

حجت الاسلام علی حسین کراری، معاون پژوهش و نماینده دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه در استان فارس نیز در این نشست یادآور شد: باید به فعالیت جهادی طلاب ارج نهاده شود به این صورت که در بخش آموزشی، خدمت سربازی و تبلیغ امتیاز و سابقه ای برای آنان درج شود.

وی همچنین افزود: تقاضا داریم در تمام آیین نامه ها برتری طلاب جهادی دیده شود.

حجت الاسلام حمیدرضا حدائق، مسئول قرارگاه جهادی عمار و مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز نیز گفت: به برکت تلاش و کوشش طلاب جهادی مدرسه علمیه منصوریه شیراز قرارگاه عمار در سال ۹۳ راه اندازی شد، با توجه به شیوع بیماری کرونا کمک ها در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مواسات و همدلی صورت گرفت، همچنین طلاب این قرارگاه نیز در بخش، ضدعفونی، تدفین و تغسیل اموات کرونایی و همیار بیمار در بیمارستان ها مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: باید برای استفاده از ظرفیت طلاب جهادی راهکار مناسبی در نظر گرفت، همچنین باید برای طلاب جهادی در بیمارستان ها امکاناتی در نظر گرفت، البته طلاب قربه الله به میدان آمده اند اما سلامتی آنان باید مورد توجه قرار گیرد

مسئول قرارگاه عمار منصوریه عنوان کرد: طلاب این قرار گاه در کنار توزیع بسته های معیشتی کار تبلیغی نیز انجام می ددهند، تا به امروز به واسطه بانیان خیر ۱۲ هزار بسته معیشتی را تقدیم نیازمندان کرده اند، در جریان سی سخت نیز ۳۵ نفر از طلاب به منطقه اعزام شده اند که در توزیع بسته های معیشتی، سرکشی از خانواده های آسیب دیده و طبخ غذا فعالیت داشته اند.

امیری از طلاب جهادی خواهران نیز در ادامه این جلسه ابراز کرد: فعالیت های حوزه خواهران به دلیل اینکه زیر مجموعه گروه های تحت پوشش حوزه علمیه برادران است مقداری کمرنگ است، از این رو برای افزایش انگیزه طلاب خواهر در یک گروه جهادی ثبت شده فعالیت مستقل داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha