جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی- معاون آموزش و پژوهش حوزه اصفهان

حجت الاسلام جلالی از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع«محاسبه ارث» ویژه اساتید حوزه علمیه و فعال در زمینه درس ارث خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، پیرامون کارگاه آموزشی اخیر اظهار کرد: معاونت پژوهشی حوزه علمیه اصفهان از دو سال گذشته با همکاری دکتر طبیبی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، فعالیتی مشترک در باب ارث آغاز کرد.

وی ادامه داد: بحث مهم ارث یک بحث محاسباتی دقیق و برمبنای ریاضی است و ضرورت داشت طلاب و روحانیون با این موضوع به صورت دقیق آشنا شوند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: برای اینکه طلاب و روحانیون بتوانند با بحث محاسبه ارث بیشتر آشنا شوند و این موضوع را برای عامه مردم محاسبه کنند، طی این دوسال، فعالیت مشترکی صورت گرفت که در نهایت دکتر طبیبی، نرم افزاری دقیق برای این موضوع طراحی کردند که اکنون در دادگاه ها و مراکز تخصصی دینی مورد بهره بردای قرار گرفته می شود.همچنین یکسری پاورپوینت های آموزشی برای آموزش طلاب و روحانیون در زمینه محاسبه ارث تهیه و تولید کرد و در ادامه، اقدام به تالیف کتابی در زمینه ارث برای طلاب کرد.

حجت الاسلام جلالی توضیح داد: این کتاب ارث به نحوی تنظیم شده است که یک استاد حوزه در ضمن تدریس محاسبه ارث، می تواند به مفاد و قوانین ارث اشاره کند و هم اینکه در پایان تدریس یک کارگاه آموزشی محاسبه ارث به صورت عملی برای طلاب برگزار نماید.

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: به دلیل آنکه در کتاب شهید اول و شهید ثانی، محاسبه ارث بر روی قواعد ریاضی قدیم تعریف شده است، لذا فهم و درک این مطالب برای طلاب جوان امروز ثقیل بود، بنابراین این کتاب جایگزین خوبی می تواند باشد.

حجت الاسلام جلالی بیان کرد: به همین منظور جلسه ای آموزشی با حضور اساتید حوزه علمیه در زمینه ارث و مولف کتاب «ارث» در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد تا اساتید حوزه با شیوه تدریس بحث ارث آشنا شوند.

وی در پایان متذکر شد: این کتاب در انتشارات حوزه علمیه با عنوان «میراث» یا «کتاب الارث شرح لمعه» برای علاقه مندان موجود است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha