شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حوزه/ دبیر همایش بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام گفت: این همایش با هدف آشنایی با بایدها و نبایدهای تعاملات فرا ملی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح امت اسلامی و در جنبه اندیشه‌ای و فرهنگی برای تحقق بیانیه گام دوم در مقیاس منطقه و امت اسلام و زمینه سازی برای تبیین تجربه تمدن جمهوری اسلامی در گام اول انقلاب برای مخاطبان جهان اسلام طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام اصغر ثنایی دبیر همایش بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام، در افتتاحیه این همایش که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به برگزاری همایش ملی بیانیه گام دوم در بهمن ماه سال ۹۸، کمیته پیگیری بیانیه گام دوم با تدبیر ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصمیم گرفت همایش دیگری با هدف پرداختن به جنبه بین المللی بیانیه و پژواک انقلاب اسلامی در جهان اسلام برگزار کند.
وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به این بیانیه، فرزندان معنوی ایشان در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم احساس تکلیف کردند تا لبیک ویژه بگویند، بنابراین تصمیم به برگزاری یک همایش بین المللی در این راستا گرفته شد.
دبیر همایش بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام افزود: این همایش با هدف آشنایی با بایدها و نبایدهای تعاملات فرا ملی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح امت اسلامی در و جنبه اندیشه‌ای و فرهنگی برای تحقق بیانیه گام دوم در مقیاس منطقه و امت اسلام و زمینه سازی برای تبیین تجربه تمدن جمهوری اسلامی در گام اول انقلاب برای مخاطبان جهان اسلام در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طراحی شده است.
حجت الاسلام ثنایی گفت:  بعد از راه‌اندازی دبیرخانه همایش امروز شاهد هزار و ۵۷۶ صفحه علمی محتوایی دقیق و عالمانه در راستای این همایش  هستیم و افتخار داریم که ۲۶ مقاله دریافت کردیم و ۴۱ نشست و ۲ مصاحبه علمی تخصصی برگزار شده است.
معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: سه جلد کتاب در مورد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خروجی این همایش است.
دبیر همایش بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام افزود: همایش دارای دو پنل تخصصی است و در هر پنل مقالاتی ارائه می شود؛ مباحث در پنل اول در مورد انقلاب اسلامی و آورده‌های تمدنی آن در گام نخست ارائه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    گام دوم نیاز به کتاب ندارد و حضرت آقا شفاف و واضح آنچه را لازم دیدند نوشته است. گام دوم مرد عمل میخواهد که اگر نگوییم که نداریم،میگوییم بسیار کم مرد عمل داریم.