جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین کوهساری از موسسه آوای توحید

حوزه/ با حضور رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه از مجموعه سایت‌های مؤسسه آوای توحید رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه از موسسه آوای توحید بازدید و با مدیران این مؤسسه دیدار کرد.

در این دیدار مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: برای رساندن یک نظریه به مرحله تمدن سازی، مراحلی لازم است اگر این نظریه بواسطه یک جمعیت از نخبگان مورد بحث قرار بگیرد در مرحله گفتمان­ سازی است و اگر بواسطه مردم مورد بحث قرار بگیرد جریان­ سازی صورت گرفته ، اگر عده­ ای از مردم به این نظریه عمل کنند فرهنگ سازی است. زمانی که جامعه اساس و بنیان خود را بر اساس این نظریه بنا نهد تمدن شکل می گیرد و برای رسیدن به این نقطه نیازمند برنامه ریزی هستیم. 

وی ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های موسسه آوای توحید گفت: پویایی و گسترش فعالیت­های موسسه آوای توحید بیشتر شده و این دغدغه مندی شما باعث خرسندی ما است .

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از فضای مجازی و رسانه بتوان فعالیت های این موسسه را به دست مخاطبان در عرصه بین الملل ارائه نمود. 

در ابتدای این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین علی امیرخانی مدیر آسیا و اقیانوسیه و مدیر تشکل های دینی بین المللی مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه نیز حضور داشت، حجت الاسلام و المسلمین حیدری مدیر موسسه آوای توحید ضمن خیر مقدم، گزارشی از فعالیت های موسسه را ارائه نمود و تاکید کرد: موسسه آوای توحید بنا دارد فلسفه را در متن زندگی مردم جاری کند تا در شکل­ گیری تمدن نوین اسلامی سهیم باشد.

وی اهداف موسسه آوای توحید را تحقق و ساخت دستگاه فلسفی صدرایی بوسیله قواعد وحدت وجود، بسیط الحقیقة کل الاشیا و اصالت­ الوجود دانست که در متن زندگی مردم پیاده شود، تا از امتداد فرهنگ حاصله از این بینش، تمدن نوین جامعه اسلامی شکل بگیرد.

وی افزود: الحمدلله در این راستا بازخوردهای خوبی داشته ایم.

مدیر موسسه آوای توحید ادامه داد: از نقاط قوت موسسه وجود اساتید قوی و تراز و همچنین ایجاد تحقق مبانی تمدن نوین اسلامی در جوامع بشری می باشد. 

مدیر موسسه آوای توحید گفت: اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نظام انقلابی را با فطرت و آرمان های جهان اسلامی پیوند می­دهند؛ به این معناست که اگر بخواهیم انقلابی بمانیم باید فطرت انسانی را در مقیاس های جهانی معرفی و مطرح کنیم چون اگر از فطرت شروع نکنیم به توحید نمی‌­رسیم. لذا این موسسه که در مقام تمدن­سازی است باید مبحث فطرت را آن گونه که شایسته است بیان نماید. 

در این دیدار از برخی از فعالیت های موسسه آوای توحید مانند مجموعه سایت های اینترنتی که به هفت زبان دنیا، محصولات فرهنگی و مکتوب موسسه را نشر می­‌دهد، رونمایی شد. 

موسسه آوای توحید با رویکردی فلسفی و عرفانی در زمینه فعالیت های دینی در عرصه بین المللی با حضور اساتید برجسته حوزه های علمیه در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی و رسانه ای فعالیت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha