پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قران

حوزه/ دبیر جشنواره شانزدهم قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: ویژگی خاص جشنواره امسال، آن است که با توجه به بروز بیماری کرونا و تغییر کامل همه برنامه ها، دبیرخانه جشنواره آمادگی کاملی برای برگزاری جشنواره داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر محمدحسن نادری امروز در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، عنوان کرد: این جشنواره از مهمترین فعالیت های دانشگاه علمی کاربردی در حوزه فرهنگی و دانشجویی به شمار می رود.

وی ادامه داد: ۱۲هزار و ۷۰ دانشجو در این جشنواره شرکت کردند که پنج درصد دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهند که از ۵۸۳ مرکز آموزشی در این رقابت ها شرکت کردند. این تعداد، ۹۰ درصد کل مجموعه دانشگاه علمی کاربردی در کشور را شامل می شود.

دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی کشور بیان کرد: دو هزار و ۳۱ نفر از کارکنان دانشگاه از ۴۰۴ مرکز آموزشی در این جشنواره شرکت کردند.

وی اظهارکرد: بخش های جشنواره شامل شش بخش آوایی، کتبی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری بود که در ۴۰ رشته متفاوت، این مسابقات برگزار شد. دو رشته کارآفرینی و ایده های قرآنی متناسب با ماموریت های دانشگاه علمی کاربردی در این جشنواره حضور داشت که به معرفی کسب و کارهای این حوزه می پردازد.

نادری گفت: فعالیت دبیرخانه از بهمن ماه ۱۳۹۸ آغاز شد که تا زمانی که جشنواره ملی نیز خاتمه یابد فعالیت می کند.

وی افزود: ویژگی خاص جشنواره امسال، آن است که با توجه به بروز بیماری کرونا و تغییر کامل همه برنامه ها، دبیرخانه جشنواره آمادگی کاملی برای برگزاری جشنواره داشت. طی سالهای اخیر با توجه به اینکه شش سال است که این دبیرخانه به استان قم واگذار شده است بخش هایی از این جشنواره در سالهای اخیر به صورت مجازی برگزار شد و سال گذشته نیز تمام فعالیت های به جز اختتامیه به صورت مجازی برگزار شد.

دبیر شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی کشور بیان کرد: به جز فعالیت هایی که به صورت حجمی صورت گرفت، مواردی چون آثار کتبی و ... در قالب ارسال آثار انجام شد و رشته های شفاهی چون حفظ و قرائت و... و. به صورت مجازی برگزاری و با ارسال آثار دانشجویان به جشنواره برگزار شد و طبق استانداردهای تیم داوری، این آثار از تمام نقاط کشور و حتی نقاط مرزی برای دبیرخانه جشنواره ارسال شد و داوری نیز در قم صورت گرفت.

وی اظهارکرد: سامانه جامعی نیز برای این جشنواره طراحی و اجرا شده است که تمام مراحل ثبت نام و اعلام اخبار و اعلام نتایج و... را پوشش می دهد. امسال در ابتدای آبان ماه تمام فعالیت های جشنواره تکمیل شد که برگزاری اختتامیه با توجه به شرایط خاص کشور باعث شد که در برگزاری مراسم اختتامیه تاخیر ایجاد شود.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha