جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانشگاه

حوزه / طرح ملی «بینش مطهر» علاوه بر شیوه مجازی، روزهای یکشنبه و دوشنبه هر هفته تا پایان خرداد ماه به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، محمد ناصحی، امروز در اولین جلسه حضوری طرح ملی «بینش مطهر» در دانشگاه آزاداسلامی کاشان گفت: دوره ملی بینش مطهر با محوریت آثار شهید مرتضی مطهری و با اهدافی نظیر کادرسازی و کادریابی تربیت مربی و مدرس، ایجاد نظام فکری منسجم برای پاسخگویی به شبهات و زمینه ساز اندیشه ظهور است.

وی با تبیین شخصیت شهید مطهری، ادامه داد: شهید مطهری از شخصیت های برجسته و دانشمندان اسلام شناس و محققان توانا به شمار می رود که با تلاش و مجاهدت فراوان توانست در تمامی رشته های معارف اسلامی، صاحبنظری ژرف اندیش و محققی دقیق و در پاره ای حوزه ها همچون فلسفه، فقه و اصول در قله اجتهاد قرار گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان تصریح کرد: استاد مطهری با افکار و اندیشه های ناب و اصیل خود، آثار و نتایج بزرگی را در زمینه های گوناگون علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در میان حوزویان و دانشگاهیان بر جای گذارد و با مجهز ساختن خویش به علوم روز و نیز تحقیق درباره اسلام و تعالیم حیات بخش آن و فهم دقیق آن، در برابر انبوه تهاجمات و شبهات مختلف ایستادگی کرد و با منطق و استدلال به مبارزه با افکار الحادی، التقاطی و متحجرانه پرداخت و اسلام را بدور از هرگونه تحریف و بدعت و کژاندیشی معرفی کرد.

میثم عرب زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز طی سخنان کوتاهی با تقدیر از نگاه بلند در برگزاری این دوره علمی و کاربردی، گفت: در این دوران پرشبهه حقیقتا نیاز به این مفاهیم بلند و نورانی از اصول و لوازم است و امیدواریم به اهداف مدنظر جهت استادان و کارکنان دست یابیم.

شایان ذکر است،  طرح ملی «بینش مطهر» علاوه بر شیوه مجازی، روزهای یکشنبه و دوشنبه هر هفته تا پایان خرداد ماه به صورت حضوری، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha