پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 948291
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
قران

حوزه/ رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: این جشنواره دارای رشد ۴۰ درصدی است که آمار بسیار خوبی است. قرآن در خانه های ما در گذشته بسیار مهجور بود و اکثرا در مراسمات عقد و عزا از قرآن استفاده می شد ولی پس از انقلاب توجه به قرآن بیشتر شد.

دکتر محمد حسین امید امروز در ارتباط زنده با آیین اختتامیه جشنواره شانزدهم قرآن و عترت در قم، عنوان کرد: جشنواره قرآنی دانشگاه علمی کاربردی به صورت منظم برگزار می شود و در این دوره سخت کرونایی نیز این فعالیت متوقف نشده است.

وی افزود: نظم و انضباطی که در برگزاری این جشنواره وجود دارد بی نظیر است که این امر نیز به برکت قرآن کریم است. مسئولان دانشگاه علمی کاربردی در بخش فرهنگی و قرآنی و واحد قم و... و. فعالیت های بسیاری برای اجرای موفق این جشنواره داشتند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور بیان کرد: این دانشگاه جزو معدود دانشگاه هایی است که برای قرآن و عترت، مرکز خاصی دایر کرده است. اینکه مرکزی برای فعالیت های قرآنی در این دانشگاه فعال است، کار بسیار مهمی است. خوشبختانه جشنواره قرآن و عترت علمی کاربردی سال به سال توسعه یافته است.

امید اظهارکرد: ۶ بخش در جشنواره امسال دایر بوده است که در سالهای اولیه تعداد محدود تری فعال بودند. افزایش این بخش ها متناسب با فعالیت های دانشگاه است. با وجود فضای مجازی و در دوره حاضر و با وجود انبوه اطلاعاتی که در فضای مجازی وجود دارد اگر کارهای جذاب ارایه ندهیم، قرآن کریم نیز مهجور باقی می ماند.

وی افزود: این جشنواره دارای رشد ۴۰ درصدی است که آمار بسیار خوبی است. قرآن در خانه های ما در گذشته بسیار مهجور بود و اکثرا در مراسمات عقد و عزا از قرآن استفاده می شد ولی پس از انقلاب توجه به قرآن بیشتر شد. گرچه آنگونه که امام و رهبری و مراجع انتظار داشتند، هنوز قرآن در عمق برنامه های روزمره مردم جای نگرفته است ولی خوشبختانه برنامه های خوبی در سطح کشور و بین المللی در کشور ما برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور بیان کرد: اینکه سایر مذاهب عنوان می کردند که شیعیان تنها به عترت توجه دارند، با فعالیت های گسترده ایرانیان در سالهای گذشته رنگ باخته و مشخص شده است که ایرانیان در حوزه قرآن وعترت پیشگام هستند.

امید اظهارکرد: اینکه ۱۵ هزار نفر از ۲۵۰ هزار دانشجوی این دانشگاه در جشنواره قرآنی شرکت می کنند نشان دهنده موفقیت این دانشگاه در زمینه رشد و تعالی فرهنگ و هنر و معارف قرآنی در بین دانشجویان و کارکنان و اساتید است.

وی افزود: در آینده سعی داریم که ارتباط با مفاهیم قرآن و عترت را توسعه دهیم. قرآن کریم تنها منبعی است که بدون کوچکترین نقصان و شکی، راه سعادت بشر است و باید بیش از پیش مورد توجه ما قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور بیان کرد: برنامه های جامعی در این دانشگاه برای بهره مند شدن دانشجویان و کارمندان و اساتید از قرآن کریم تدوین و در دست اقدام است. تلاش داریم که دانشجویان ما پس از دوران دانشجویی قرآن را رها نکنند تا به سعادت برسند.

 وی گفت: کرونا باعث شد که مستکبرینی که فکر می کنند صاحب عالم هستند و به فکر ساخت انسان بودند متوجه شدند که در مقابل یک ویروسی که با چشم دیده نمی شود چقدر ناتوان هستند.

سید احمد رضا پیش بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی، نیز در ادامه این برنامه، عنوان کرد: با همه محدودیت هایی که در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد با اهتمام و تلاش فراوان ریاست دانشگاه نه تنها این فعالیت ها کمرنگ نشده بلکه حمایت نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه قم شهر علم و اجتهاد است، بیان کرد: در این یک سال با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری تجمعات بزرگ را نداشتیم اما نه تنها برنامه ها کنسل نشد بلکه این تهدید را تبدیل به فرصت کردیم.

وی با بیان اینکه بیش از پنج درصد دانشجویان در این جشنواره شرکت کرده اند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر رهبر نبودم مسئولیت فضای مجازی را به عهده می گرفتم. فضای مجازی، فضای ارزشمندی است و میتوان از فرصت های قرآنی آن بهره برد.

معاون دانشگاه علمی کاربردی قم، با اشاره به اینکه در بخش داوری جشنواره قرآن و عترت از داوران ممتاز ملی و بین المللی استفاده شد، بیان کرد: مانوس بودن با قرآن ما را بیمه می کند و درهمه ابعاد زندگی تاثیر می گذارد.

پیش بین افزود: امیدوارم این جشنواره تداوم داشته باشد و در عرصه های قرآنی شاهد فعالیت های بین المللی باشیم.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha