جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شعبانلی قزوین

حوزه / مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت: در آستانه عید نوروز توجه به افزایش همدلی و همراهی اجتماعی به نفع آحاد جامعه است، چرا که حل مشکل دیگران به نوعی حل مشکل کل جامعه به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اکبر شعبانلی، عصر امروز در حاشیه پایگاه کمک به محرومین و مستضعفان گفت: گره گشایی از مشکلات دیگران از توصیه های دینی و تاکیدات اولیای دین است، به نحوی که شادی مومنان موجب رضایت خداوند متعال و غم مردم موجب خشم خداوند متعال می شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در حدیثی از امام صادق علیه السلام بیان شده که خداوند متعال به بندگانش فرموده: کسی که بنده مومن مرا خوار سازد و به چشم حقارت در او بنگرد خود را آماده مبارزه با من کرده و به من اعلام جنگ نموده و اگر کسی بنده مومن مرا گرامی و عزیز بدارد از خشم من در امان خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج بیان کرد: قطعاً ایجاد رضایت در میان مردم و بستر سازی برای آرامش و رفاه اقتصادی موجب رضایت خداوند است، پیام آشکاری که امام صادق (علیه السلام) به مسئولین و دست اندرکاران جامعه اسلامی داده است، این تاکید نه تنها برای مسئولین بلکه برای آحاد مردم است.

حجت الاسلام شعبانلی ادامه داد: انفاق به محرومان و نیازمندان از تاکیدات قرآنی به شمار می رود، انفاق به بستگان و غریبه ها در تامین مایحتاج خود بخصوص در ایام عید نوروز امر بزرگی است که یاری کنندگان ضعفا مورد توجه خداوند متعال قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: براساس تاکیدات دینی اگر در حال حیات به یکدیگر کمک نکنیم فردای قیامت نیز هیچ دادرسی به داد ما نمی رسد، چرا که خداوند وعده فریادرسی را به کسانی داده که در دنیا به داد بندگان خدا می رسند و گرفتن دست افتادگان و چاره جویی از مردم گرفتار مورد تحسین خداوند است و چنین فردی در امان خداست.  

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت: در آستانه عید نوروز توجه به افزایش همدلی و همراهی اجتماعی به نفع آحاد جامعه است، چرا که حل مشکل دیگران به نوعی حل مشکل کل جامعه به شمار می رود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha