پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید احمدرضا شاهرخی - لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: با گذشت یک سال از وقوع سیل تنها ۷ هزار میلیارد تومان خسارت به استان پرداخت شده و استان نیازمند تخصیص اعتبار بیشتری برای جبران خسارات وارده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام المسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیت امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه استان لرستان با داشتن مردمی ولایی و انقلابی همواره در برهه های تاریخ در صیانت از ارزش های اسلامی و انقلابی خوش درخشیده است، گفت: گروه ها و جوانان مومن، انقلابی، جهادی، متخصص و حزب اللهی همواره در خدمت رسانی به مردم ایران اسلامی در صحنه بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان با دارا بودن  ظرفیت های فراوانی همچون ۱۱ هزار میلیارد متر مکعب آب، ۸۰۰ هزار هکتار زمین های حاصلخیز، دارا بودن مقام اول تولید حبوبات، غلات و باغات نیازمند توجه و سرمایه گذاری بیشتر برای رونق اشتغال و تولید است، خاطر نشان کرد: ایجاد صنایع تبدلی برای محصولات این استان می تواند علاوه بر صادرات محصولات به نام خود استان، در اشتغال زایی برای جوانان نیز موثر باشد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه عدم تخصیص آب از مهمترین مشکلات استان لرستان است، گفت: لرستان از نظر میزان بارش جز ۵ استان پر بارش کشور است، ولی تنها ۲۳ درصد از زمین های استان آبی است و در این زمینه نیاز است آب بیشتری به استان تخصیص یاید.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، احیای کارخانه های تعطیل شده و راکد استان و همچنین تکمیل سدهای نیمه ساخته و ساخت شبکه آبیاری برای زمین های پایین دست استان را از دیگر مطالبات مردم لرستان عنوان کرد.

وی با اشاره به وقوع سیل سال گذشته در لرستان، ادامه داد: با گذشت یک سال از وقوع سیل تنها ۷ هزار میلیارد تومان خسارت به استان پرداخت شده و استان نیازمند تخصیص اعتبار بیشتری برای جبران خسارات وارده است . 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه با قدرت و توان در حال رایزنی برای تحقق مطالبات مردم لرستان هستیم، افزود: این مهم را با تلاش، پیگیری و همت مدیران ادامه خواهیم داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با اشاره به اینکه با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان اقدمات دینی و فرهنگی خوبی در استان لرستان صورت گرفته است، گفت: پیگیری های نماینده ولی فقیه برای احقاق مطالبات مردمی قابل تقدیر است.

محسن رضایی در پایان با اشاره به اینکه برای حل مشکلات این استان باید صنعت را با زندگی مردم ارتباط دهیم، خاطر نشان کرد: صنعت می تواند علاوه بر ایجاد شغل مکمل زندگی مردم باشد و موجبات رشد و شکوفایی اقتصاد  کشور را نیز فراهم آورد.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha