جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مظاهری

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف همدان با تاکید بر اینکه وظیفه ستاد تنظیم بازار نظارت بر بازار است، گفت: خروجی و مصوبات جلسات تنظیم بازار تا امروز چه بوده که کماکان مردم در تامین کالاهای اساسی با مشکل مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام یاسر مظاهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، بعد از ظهر امروز در جلسه‌ ستاد امر به معروف که با موضوع بررسی مشکلات بازار برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز جمعه و گلایه ایشان نسبت به وضعیت بازار، اظهار داشت: پس از فرمایشات حضرت آقا انتظار بر این بود که در اولین ساعات، ستاد تنظیم بازار در استان به منظور بررسی مشکلات تشکیل شود، اما این طور نشد.

وی با تاکید بر اینکه تبدیل شدن وضعیت بازار به دغدغه‌ای برای حضرت آقا دردی بزرگ است، گفت: همان طور که نماینده ولی فقیه در همدان نیز در نماز جمعه به آن اشاره کردند این ظرفیت در ستاد امر به معروف وجود دارد تا با استفاده از نیروهای مردمی به کمک ستاد تنظیم بازار بشتابیم و به حل مشکلات موجود در بازار کمک کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف همدان با گلایه از عدم حضور استاندار همدان در جلسات ستاد امر به معروف، یادآور شد: استاندار به عنوان عضو اصلی ستاد تنظیم بازار برای حضور در این جلسه دعوت شد، اما متاسفانه همانند جلسه قبلی ستاد شرکت نکرد.

وی افزود: پس از بیانات رهبری تصمیم گرفتیم تا جلسه‌ای را در زمینه تنظیم بازار تشکیل دهیم، اما با این بیان که "قرار است خودمان ستاد تنظیم بازار را برگزار کنیم" تا امروز چنین جلسه‌ای برگزار نشد و لذا جلسه امروز را تشکیل دادیم.

حجت الاسلام مظاهری با بیان اینکه با وجود تمام اقداماتی که در عرصه نظارت‌ها صورت گرفته، اما نظارت خوبی بر بازار حاکم نیست، گفت: با وجود آنکه در گزارشات مسئولان و مدیران صحبت از انجام نظارت، بازرسی و شناسایی متخلفان است، اما شاهد هستیم که جمعیت زیادی هر روز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و ستاد امر به معروف نسبت به وضعیت بازار دارای گله‌مندی‌های هستند.

وی با طرح این سؤال که با وجود تمام نظارت‌ها، ریشه اصلی مشکلات در چیست، یادآور شد: به طور مثال در موضوع مرغ، شاهد خروج این محصول از همدان به استان‌های همجوار هستیم و این نشان دهنده لزوم افزایش نظارت‌ها بر بازار است.

دبیر ستاد امر به معروف همدان با تاکید بر اینکه وظیفه ستاد تنظیم بازار، نظارت بر بازار است، گفت: خروجی و مصوبات جلسات تنظیم بازار تا امروز چه بوده که کماکان مردم در تامین کالاهای اساسی با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بازار دائما در حال به وجود آمدن است، اظهار کرد: مصوبات جلسه تنظیم بازار باید در کف میدان و بازار خود را نشان دهد و مردم آن را احساس کنند.

حجت الاسلام مظاهری با بیان اینکه راه حل رفع مشکلات، داشتن تفکر و روحیه جهادی است، مطرح کرد: از مشکلاتی که در بازار با آن مواجه هستیم، مسئله نبود شبکه منسجم در چرخه توزیع کالاها است.

وی تصریح کرد: در نوع توزیع کالاها سازمان صمت به فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای دستور داد تا در کنار فروش کالایی چون روغن، باید یک جنس خاص نیز به فروش برسانند، دستوری که با ورود دادستانی بعد از یک هفته لغو شد.

دبیر ستاد امر به معروف همدان با ابراز تاسف از اینکه حتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز مردم در شرایط سخت کرونایی مجبور به حضور در صف هستند، گفت: حال سؤال اینجاست که در شهرهای کوچکی که فروشگاه‌های زنجیزه‌ای ندارند، چه برنامه‌ای برای رفع مشکل وجود داشته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه بین تولید و توزیع کالا رابطه‌ای مبهم وجود دارد، خاطر نشان کرد: ستاد امر به معروف به جهت رفع این مشکلات با همفکری صاحب نظران به ارائه پیشنهادی در این رابطه پرداخت که عبارت است از ایجاد قرارگاهی عملیاتی نظارتی بر بازار که تا پایان فروردین ۱۴۰۰ موظف است بر نحوه تولید، توزیع و ارائه خدمات کالاها نظارت جدی و دقیقی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha