جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار مدیران مدارس علمیه استان با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ مدیران مدارس استان، با نماینده ولی فقیه در همدان و رئیس شورای حوزه استان دیدار و گفت‌وگو کردند و به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، عصر دوشنبه، مدیران مدارس استان، با نماینده ولی فقیه در همدان و رئیس شورای حوزه استان دیدار و گفت‌وگو کردند و به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه های  خود پرداختند.

تقدیر از همکاری‌های نماینده ولی فقیه در استان با حوزه علمیه

در ابتدای جلسه، حجت الاسلام عباس موسیوند، مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه استان همدان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مدارس، اظهار داشت: در استان همدان دارای ۱۶ مدرسه هستیم که از این بین ۲ مدرسه در همدان و ملایر در سطح عالی، ۲ مدرسه سفیران و ۱۲ مدرسه در سطح یک مشغول فعالیت هستند.

وی با تقدیر از همکاری‌های نماینده ولی فقیه در همدان با مدیریت حوزه علمیه استان، یادآور شد: حقیقتا از زمان حضور امام جمعه همدان شاهد اوج همکاری‌ها با حوزه هستیم و ایشان همیشه با روی گشاده پذیرای طلاب بوده و هستند.

از تاکید بر توجه به جذب مدارس تا لزوم حضور علما و بزرگان همدانی در استان

در ادامه، حجج اسلام وفایی، منصوری سپهر، حسینی، مشتاقی، امیری، یوسفی، مولوی، شمس، حمزه پور، رحیمی، خزایی، زارعی و کمندانی مدیران تعدادی از مدارس استان، به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند که مهم‌ترین موضوعات مطرح شده حول محور پذیرش حوزه‌های علمیه، توجه به منابع پایدار و رسیدگی به مشکلات طلاب و مسائل عمرانی حوزه‌ها بود، ضمن اینکه مدیران مدارس خواستار حضور رئیس شورای حوزه استان در مدارس علمیه و بین طلاب شدند.

 زمینه حضور علمای همدان در استان را فراهم کنیم

در پایان نیز حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، اظهار داشت: همان طور که پیامبر گرامی اسلام مبتنی بر محبت تربیت شده است، بنابراین اگر می‌خواهیم در کار تربیتی موفق باشیم باید بنای رفتاری خود را بر محبت قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بنای اسلام نیز بر محبت بوده، گفت: توجه به جنبه محبت و رحمت در انجام کار تربیتی بسیار موثر است و نباید از این موضوع غافل شویم.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که متولی و صاحب اصلی حوزه‌ها حضرت ولی عصر(عج) است، مطرح کرد: در بحث منابع پایدار اقداماتی خوبی توسط شورای حوزه استان و آیت‌الله موسوی اصفهانی انجام شده و صحبت‌هایی هم با سازمان اوقاف در همین راستا شده است.

وی با اشاره به نزدیک بودن به ایام شروع پذیرش حوزه‌های علمیه، یادآور شد: در کنار اقداماتی که در شورای همکاری حوزه و آموزش پرورش برای مساله جذب انجام شده، در جلسات مختلف و دیدارهای گوناگون نیز به موضوع جذب در حوزه اشاره و تاکید شده است.

از تاکید بر توجه به جذب مدارس تا لزوم حضور علما و بزرگان همدانی در استان

رئیس شورای حوزه استان همدان در ادامه به برگزاری جلسات درس اخلاق در مدارس اشاره کرد و گفت: استان همدان دارای علمای بزرگی است که لازم است آنها را شناسایی و زمینه استقرار آنها را در استان فراهم کنیم.

وی افزود: آنچه در بحث اخلاق مهم است زندگی طلاب با استاد اخلاق است، تا بتوانند در این ارتباطات از رفتار و منش این بزرگان درس بگیرند، و این ارتباط نیز باید با استمرار همراه باشد، البته نه تنها طلاب، که عامه مردم نیز باید با علما در ارتباط باشند و با این بزرگان آشنا شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha