سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه خواهران دهدشت

حوزه/ از میان پنج مدرسه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت بیشترین طلبه را دارد و از زمان تاسیس ( قدمت ۱۸ سال) ۵۰۰ طلبه جذب کرده و بیش از ۲۰۰ طلبه در سه مقطع به تحصیل مشغول‌اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کهگیلویه، فاطمه محمدزاده، روز دوشنبه در جمع فرهنگیان دهدشت با بیان اینکه حوزه علمیه متولی آموزش، پرورش و تربیت نسل دینی است، اظهار داشت: تحصیل علم دین به عنوان تکلیف و واجب کفایی به همه ما عرضه شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) دهدشت با اشاره به هجمه های دشمن که حوزه های علمیه را هدف قرار داده است، افزود: استقبال پذیرش حوزه خواهران خوب است.  ۵۰۰ حوزه علمیه در کشور با ۱۰۰ هزار طلبه فارغ التحصیل خواهر وجود دارد و به برکت انقلاب ۶۲ هزار طلبه در حال تحصیل داریم.

وی، بیشترین مدرسه علمیه خواهران را در استان اصفهان با ۴۹ مدرسه اعلام و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با پنج مدرسه علمیه خواهران کمترین تعداد حوزه ها را دارد.

محمدزاده تصریح کرد: از میان پنج مدرسه علمیه خواهران در استان، دهدشت بیشترین طلبه را دارد و از زمان تاسیس ( قدمت ۱۸ سال) ۵۰۰ طلبه جذب کرده و بیش از ۲۰۰ طلبه در سه مقطع به تحصیل مشغول‌اند.

وی با بیان اینکه پذیرش در حوزه خواهران دهدشت خوب است، گفت: فضای فیزیکی مناسب، تجهیزات درسی، آموزشی و رفاهی، خوابگاه، کتابخانه و فضای سبز از امکانات مناسب این مدرسه است.

محمدزاده ادامه داد: برخی بانون طلبه فارغ التحصیل به عنوان مبلغ و برخی فعال مجازی و مربی تربیتی مشغول فعالیت هستند. آموزش و پرورش می تواند از ظرفیت نیروی انسانی حوزه برای تربیت، آموزش و پرورش نسل جوان کمک بگیرد.

وی با اشاره به ثبت نام حوزه های علمیه خواهران اعلام کرد: طی ۲۰ روز اخیر دهدشت بیشترین آمار ثبت نام در بین مدارس علمیه استان را داشته است و تاکنون ۳۰ نفر  ثبت نام کرده اند و ثبت نام تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.

محمدزاده با بیان اینکه هدف حوزه پذیرش نخبگان است، تصریح کرد: جایگاه حوزه ناشناخته و مهجور مانده و حتی در بین خانواده طلاب هنوز وظایف طلبگی برایش روشن نشده آشنایی ندارد.

وی به نوع مدرک حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: طلاب در مقطع عمومی (که برای دارندگان مدرک سیکل هفت سال است) با مدرک سطح ۲ یعنی کارشناسی دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، مقطع عالی یعنی کارشناسی ارشد سطح ۳ و تخصصی یعنی دکترا یا سطح ۴و درس خارج. طلاب از مزایای علمی و تخصصی دوره کارشناسی و ارشد برخوردارند و می توانند در زیر شاخه الهیات مدارج عالی را در دانشگاه ادامه دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha