پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تنها ۳% از دانش آموزان مسلمان به مدارس دهلی راه می‌یابند

حوزه/ یک تحقیق جدید شوکه کننده نشان داد که تنها ۳% از دانش آموزان مسلمان به دلایل تبعیض آمیز قادر به پذیرش در مدارس خصوصی در دهلی برای دوره های آموزشی بالاتر هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  thewire، یک تحقیقات جدید نشان می‌دهد درحالی که بسیاری از دانش آموزان مسلمان در مقاطع ابتدایی قصد گرفتن پذیرش در مدارس خصوصی دهلی در هندوستان را دارند، تنها ۳% از دانش آموزان مسلمان در این مدارس پذیرفته می‌شوند.

تحقیقات نشان داده است که نمایندگی دانش آموزان مسلمان از بسیاری از گروه‌ها و اقلیت‌های دیگر در دهلی کمتر است.

یک تحقیق جدید نشان داده است که کودکان مسلمان در مدارس خصوصی در پایتخت ملی هند در مقطع پیش‌دبستانی با محرومیت سیستماتیک روبرو هستند.

مقاله تحقیقی با عنوان «حاشیه نشینی اولیه آموزشی برای کودکان مسلمان در هند: تحلیلی از پذیرش مهد کودک در مدارس خصوصی دهلی ، هند» توسط یک موسسه توسعه منتشر شد. این مقاله نشان می دهد که «حاشیه سازی آموزشی مسلمانان در هند از همان سنین پایین شروع می شود.»

این مطالعه توسط جنت فاطیما فاروغی، یک محقق پژوهشی در گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه دهلی و سوکانیا سن، مشاور در کمیسیون ملی حمایت از حقوق کودکان  دهلی نو انجام شده است.

این مطالعه نشان می دهد که از کل کودکان مسلمان که در مدارس غیر راهنمایی خصوصی در دهلی در سطح شیرخوارگان مراجعه کرده‌اند ، تنها کمتر از ۳ درصد پذیرش کرده اند و ۹۴ درصد اخراج شده‌اند. این مطالعه می‌گوید: برخی مدارس داده‌های تکان دهنده‌ای از پذیرش صفر کودکان مسلمان را نشان می‌دهند.

این مطالعه نشان می‌دهد که در دهلی‌، پذیرش‌ها از طریق یک سیستم تبعیض‌آمیز انجام می‌شود: در آنجا امتیازاتی برای معیارهایی مانند فاصله محله ، خواهر و برادر در مدرسه ، هر یک از والدین به عنوان دانش آموختگان، فرزند دختر ، یا والدین یکی از کارکنان مدرسه و آموزش والدین و غیره  در نظر گرفته می‌شود.

در ادامه آمده است: محله‌های محروم مانند محله‌های فقیرنشین و محله اقلیت‌نشین احتمالاً تعداد کمتری از مدارس خصوصی دارند. بنابراین‌، محدودیت محله دسترسی و انتخاب دانش‌آموزان مسلمان را محدود می‌کند. بعلاوه‌، اکثر دانش آموزان مسلمان فاقد والدینی هستند که معلم یا کارکنان مدرسه باشند یا  خواهر و برادر در مدرسه خصوصی داشته باشند. این نتیجه منجر به یک چرخه معیوب بین نسلی برای حاشیه‌نشینی آموزشی کودکان مسلمان در کشور می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha