سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مرمت مسجد تاریخی در ترکیه دو ماه دیگر تمام می شود

حوزه/ بر اساس بیانیه اتحادیه شهرداری‌های ترکیه، پروتکلی توسط رئیس فدراسیون شهرداری‌ها، و رئیس انجمن همکاری اسلامی جوانان در ساختمان شهرداری‌ها در پایتخت این کشور به امضاء رسید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، اتحادیه شهرداری‌های ترکیه و انجمن همکاری اسلامی جوانان در این کشور، پروتکلی را برای توسعه پروژه‌هایی برای جوانان به امضاء رساندند.

گروه جوانان مسلمان و اتحادیه شهرداری ترکیه پیمان امضا کردند.

بر اساس بیانیه اتحادیه شهرداری‌های ترکیه، پروتکلی توسط فاطمه سهین، رئیس فدراسیون شهرداری‌ها، و طاها آیهان، رئیس انجمن همکاری اسلامی جوانان در ساختمان شهرداری‌ها به امضاء رسید.

آیهان که در این مراسم صحبت می‌کرد، گفت که همکاری با یکی از نهادهای برجسته ترکیه به این انجمن  قدرت می بخشد.

وی گفت که این انجمن اسلامی در ۵۶ کشور مشغول به کار است و کشورهای مسلمان و جوانان مسلمان را مورد توجه قرار داده و افزود که هدف آن تقویت نقش جوانان در جامعه است.

سهین نیز گفت: زمان آن رسیده است که همکاری کنیم و نیروهای خود را به هم پیوند دهیم ... فقط با چنین همکاری و هماهنگی قوی می‌توانیم راه حل‌های خوبی برای مشکلات بزرگ جهان ایجاد کنیم.

سهین با تأکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا، مدیریت آب، جنگ‌ها، مشکل مهاجرت و تغییرات آب و هوایی بزرگترین مسائل در جهان هستند، گفت که ضمن بررسی همه این مشکلات‌، این رویکرد باید با محوریت صلح جهانی باشد.

وی افزود: تمدن اسلامی تمدنی از صلح ، عطوفت و عدالت است. همچنین تمدنی است که به توسعه اهمیت می‌بخشد. ما این تفاهم‌نامه را امضا می‌کنیم تا به جوانان خود در مورد تمدن اسلامی بیاموزیم و با جوانان خود در صلح جهانی سهیم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha