جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پاپ در موصل

حوزه/ سکولارها و سازشکاران بسیار کوشیدند با مصادره کردن و سوء استفاده از شخصیت متین و صبور حضرت آیت الله العظمی سیستانی، تفکر انقلابی و مقاومت اسلامی در عراق و حوزه های علمیه شیعی در برابر استکبار را تضعیف نمایند؛ اما آنچه تحقق یافت موضعگیری منطق مقاومت مرجعیت شیعی در برابر گفتمان ذلت و سازش کلیسایی بود. 

به گزارش خبرگزاری حوزه،متن  بیانیه مشترک بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم و سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان قم به مناسبت  دیدار پاپ با آیت الله العظمی سیستانی  به این شرح است:

 پاپ با مرجع تقلید شیعیان حضرت آیت الله العظمی سیستانی دیدار داشتند پاپ در این سفر و در دیدار با نخست وزیر عراق گفت که اسلحه ها را کنار بگذارید و  اجازه دهید خشونت در اینجا و همه جا محدود شود.
این دیدار صحنه ای از تقابل گفتمان مقاومت اسلامی و در خدمت نظام سلطه بودن را به تصویر کشید که برای ناظران سیاسی شایان توجه است. او که به ظاهر و در  پوشش خیرخواهی خواستار خاتمه یافتن خشونت و افراط گرایی بود اما چون به نمایندگی از نظام سلطه به دنبال راه حلی مسالمت آمیز برای کنترل مقاومت می گشت هرگز خطاب خود را متوجه ظالمان و متجاوزان نکرد .
 او نگفت که دولت ظالم آمریکا با حضور چندین ساله و اشغالگرانه خود در کشورهای منطقه مانند عراق ، سوریه ، فلسطین ، افغانستان ، یمن و...هزاران انسان را به خاک و خون کشیده آسیب جدی به امنیت ملتها وارد کرده اند و این آمریکاست که باید توصیه به زمین گذاشتن اسلحه شود اوست که باید به صلح و امنیت بین المللی پایبند باشد. او از ملتهای مظلوم خواست که سلاح را بر زمین بگذارند تا راه بر تجاوز و اشغالگران هموار شود. 
پاپ خلق داعش توسط دولت آمریکا و کشتن انسانها توسط این گروه خونخوار را محکوم نکرد.
توصیه به تسلیم ملتهای مظلوم و خلع سلاح در برابر ظالم جنایت نسبت به بشریت است و ذهنیت مسیحیت قرون وسطی را زنده می کرد 
او رسما از کاهش تعداد مسیحیان در عراق اظهار تاسف کرد بدون توجه به اینکه باقی ماندن همین تعداد از مسیحیان مرهون جانفشانیهای نیروهای مقاومت و سردار قاسم سلیمانی و مهندس المهدی است .
شاید عده ای گمان کنند پاپ با دغدغه تقریب ادیان به عراق آمده اما حقیقت آنست که او برای دفاع از سیاست آمریکایی وارد عراق شده و قصد داشت خیزش انتقام از شهدای مقاومت را  به توقف و عقب نشینی و صلح به نفع امریکا دعوت کند. 
سفر پاپ با هدف استحاله راهبرد استراتژیک “ایران و العراق لایکمن الفراق” صورت گرفت تا تقابل قم نجف را القاء و ترویج کند. 
قرائت کاتولیک از دین آمده بود تا با تاکید انحصاری بر جنبه رحمانیت دین به نفی جهاد و مقاومت بپردازد و از جریان اسلام رحمانی و سکولار یارگیری کند تا ائتلاف دین سکولار علیه دین انقلابی و مقاومت را شکل دهد. 
سکولارها و سازشکاران بسیار کوشیدند با مصادره کردن و سوء استفاده از شخصیت متین و صبور حضرت آیت الله العظمی سیستانی دام ظله، تفکر انقلابی و مقاومت اسلامی در عراق و حوزه های علمیه شیعی در برابر استکبار را تضعیف نمایند؛ اما آنچه تحقق یافت موضعگیری منطق مقاومت مرجعیت شیعی در برابر گفتمان ذلت و سازش کلیسایی بود. 
در این راستا سید شیعیان عراق ضمن تاکید بر ضرورت هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بر رفع بی عدالتی، ستم، فقر، آزار و اذیت های مذهبی و فکری، سرکوب آزادی های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی سفارش فرمودند زیرا اکثر مردم در کشورهای مختلف با این بلایا مواجه هستند. 
ایشان قدرت‌های بزرگ را به تعقل و دوراندیشی و کنار گذاشتن زبان جنگ و منفعت‌طلبی دعوت و به محاصره اقتصادی و آوارگی مردم و به خصوص آنچه که بر سر ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی آمده است پرداختند.
هر چند پیش از این نیز با فراست مرجعیت عراق در دوران جنگ آمریکا و جنگ با داعش ، حفظ یکپارچگی عراق و تقویت مقاومت منطقه و حمایت از حشدالشعبی معلوم گردیده بود که مقاومت از اصول لاینفک فلسفه سیاسی و منظومه فکری و فقاهتی ایشان است اما آنچه در این دیدار گذشت ابهامات را به طور کامل زدود.
ایشان بر اهمیت همبستگی تلاش‌ها برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و  بر رعایت حقوق و احترام متقابل پیروان ادیان مختلف و گرایش‌های مختلف فکری از اجزاء لاینفک اندیشه مقاومت هستند که از زبان معظم له بیان شد و در مجموع آیت‌الله سیستانی با این موضعگیری قاطع آخرین میخ را بر تابوت طرح عادی سازی روابط با تل آویو کوبیدند.

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم و سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha