جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اولین یادواره ۲۲ طلبه شهید مدرسه علمیه خاتم الانبیاء (ص) (صدر) بابل

حوزه/ اولین یادواره ۲۲ طلبه شهید مدرسه علمیه خاتم الانبیاء (ص) بابل در این مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم عزاداری شب شهادت حضرت امام موسی بن جعفر الکاظم (ع) و اولین یادواره ۲۲ طلبه شهید مدرسه علمیه خاتم الانبیاء (ص) بابل با حضور مسئولان، روحانیون، طلاب و عزاداران در این مدرسه علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم  با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل و با نوای کربلایی حسن رستمی از سوی بسیج جواد الأئمه علیه السلام مدرسه علمیه خاتم الأنبیاء (ص) برگزار شده است.

     

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در این مراسم گفت: از آرزوهای چندین ساله ما در این مدرسه مبارکه که بیش از دویست سال قدمت داشته و خدمات شایانی را به جامعه ایمانی و انقلاب اسلامی ارائه داده، شناسایی و معرفی شهدای قبل و بعد انقلاب مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بود که بحمدالله این مهم در شب شهادت باب الحوائج امام کاظم علیه السلام به انجام رسید.

وی ادامه داد: بسیار مهم است یک طلبه بداند زمانی در همین حجرات، طلبه هایی درس خوانده اند که بین دو فضیلت مهم و ارزشمند علم و جهاد جمع کرده و به مقام منیع شهادت نائل شدند.

امام جمعه بابل خاطرنشان ساخت: درحقیقت شهدای روحانی از طرفی با جوهر قلم خود مبانی قرآنی و روایی ارزش تعلیم و تعلم و نیز شرف و عزت جهاد و شهادت را تبیین کرده و از طرف دیگر با نثار خون خود در رشد و بالندگی شریعت مقدسه موثر بوده اند.

تولیت مدرسه خاتم الانبیاء (ص) بابل تصریح کرد: یادواره های شهدای روحانی ازاین جهت شاخص و برجسته است که گرامیداشت شخصیت هایی ست که تجلی بخش دو صفت مهم و باشرافت علم و شهادت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیان داشت: شاخصه مهم روحانیت آن است که در کنار دعوت مردم به جهاد و شهادت، خود پیشقدم این عرصه بوده و از این رو به حسب آمار و ترکیب جمعیتی، بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی یادآور شد: به شخصه شاهد بودم روحانیونی را که در جبهه های جنگ در کنار رزمندگان به فعالیتهای رزمی و تبلیغی مشغول بوده و در کنار آن با استفاده از فرصت های فراغت به تعلیم و تعلم دروس حوزوی نیز مشغول بوده اند که این، حاکی از عمق اراده و عزم جدی آنان در مسیر عمل به وظیفه و احیای تفکرات ناب اهل بیت عصمت و طهارت است.

آرزوی چندین ساله امام جمعه بابل برآورده شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابوالفضل بخشاوند IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    1 0
    بسیاربسیارعالی...هم طلاب به فیض اعظم رسیدن وهم امام جمعه محترم به آرزویشان...دست شمادردنکنه معاونت تهذیب حوزه علمیه خاتم الانبیاءص جناب حاج آقامویدی که چنین فضایی راایجادکردین اِن شاءالله مامشاهده گرموفقیت های شمادرآینده هستیم... ومن الله توفیق