یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسن غزالی - اصفهان

مدیر مدرسه علمیه تخصصی حفظ شهید طباطبایی نژاد اصفهان گفت: مجموع طلابی که اکنون در طرح های قرآنی مدرسه مشغول می باشند ۹۷ نفر بوده و در کل ۵۹۸ جزء قرآن امسال توسط طلاب مدرسه حفظ شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسن غزالی، پیش از ظهر امروز در جلسه حضور آیت الله طباطبایی نژاد در مدرسه علمیه تخصصی حفظ شهید طباطبایی نژاد اصفهان با اشاره به فعالیت های قرآنی مدرسه، آغاز این فعالیت ها را در فروردین سال ۹۹ و در شرایط کرونا عنوان و اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی کرونا به لطف خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و در شرایطی که کرونا در همه جا مشکلاتی به وجود آورده بود، کار حفظ قرآن کریم را شروع کردیم.

وی افزود: هم اکنون ۱۱ نفر در طرح یک ساله ۱۸ جزء حفظ کرده اند و تعداد ۲۰۰ نفر نیز به صورت مجازی ثبت نام داشتیم که از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر دعوت و از بین آنها حدود ۷۰ نفر پذیرش شدند.

حجت الاسلام غزالی با اشاره به روند دوره های حفظ یک ساله و دوساله، به آمار این دوره ها اشاره کرد و گفت: در طرح دو ساله جدید۲۰ نفر با حفظ۱۰ جزء یعنی حفظ جزء ۱ الی ۸ و سوره های انفال و توبه و در طرح دوساله قدیم ۸ نفر مشغول به حفظ می باشند و۲۱ جزء حفظ کردند و به سمتی می رویم که حافظ کل شوند.

وی اضافه کرد: در مدرسه شهید طباطبایی نژاد، تعدادی طلبه از کل کشور داریم که تعداد آنها ۱۸ نفر هستند و به صورت متفرقه از یک جزء تا ۱۲ جزء تثبیت داشتند و علاوه برآن طلاب مجازی نیز هستند که در شهرهای دیگر بوده و در ارتباط با مدرسه می باشند و این افراد را نیز بی نصیب نگذاشتیم که ۳ نفر آنها فارغ التحفیظ شدند.

حجت الاسلام غزالی همچنین به اجرای طرح حفظ نهج البلاغه نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۵ نفر در این دوره شرکت کردند و اکنون ۳ نفر حکمت ها را تمام و ۲۸ نامه نیز حفظ نمودند و در مجموع طلابی که اکنون در طرح های قرآنی مدرسه مشغول می باشند ۹۷ نفر بوده و در کل ۵۹۸ جزء قرآن، در این مدرسه حفظ شده است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha