شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 948501
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
مولوی عبدالحمید

حوزه/ دلسوزی شما برای مردم را قدر می نهیم و همه ما این وظیفه را نسبت به مردم خود داریم اما وظیفه مسلمانی هم اقتضائاتی دارد که به درستی نظام جمهوری اسلامی آن را انجام می‌دهد.

خبرگزاری حوزه | در چند روز گذشته، سخنانی از جناب مولوی عبدالحمید امام جمعه محترم مسجد مکی زاهدان که در نماز جمعه ایراد کرده بود در فضای مجازی منتشر شد که جای بسی تاسف است.

ایشان در مورد مشکلات کشور در ایام کرونا که موجب فوت برخی از هم وطنان شده است اظهار ناراحتی نموده و بیان داشتند «از شنیدن این خبر بسیار تکان خوردم و متأسف شدم و دلم به حال آنان سوخت ... ما امروز در وضعیتی نیستیم که سرمایه های کشور را برای کمک به دیگر کشورها و ملت ها هزینه کنیم و مسئولان امر فعلاً به فکر جاهای دیگر نباشند بلکه فکری به حال ملت خودشان بکنند».

با توجه به سخنان ایشان، مطالبی را خیرخواهانه و  از سردلسوزی بیان می نمایم؛ امید که مورد رضای حضرت حق قرار گیرد.

    

۱. هر انسان مسلمانی از شنیدن گرفتاری ها و قتل و جنایات و مشکلات پیش آمده برای هر ملتی با هر گرایش دینی و مذهبی ناراحت و متأسف می شود تا چه رسد به اینکه این گرفتاری ها برای کشور خود و مسلمانان باشد.

    

۲. اینجانب بعنوان یک کارشناس دینی، توجه شما را که در جایگاه امام جمعه خطبه بیان کردید به این حدیث شریف نبوی (صلی الله علیه و آله) توجه می دهم که حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند: «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم» طبق این حدیث شریف، وظیفه هر انسان مسلمانی، یاری جستن به همکیشان و مسلمانان در هر نقطه از جهان تا حد امکان میباشد بر همین اساس، جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا کنون در دفاع از کشورهای اسلامی و محرومان و مظلومان، کوتاهی نکرده و به این وظیفه خطیر در حد توان عمل نموده است. از جنابعالی انتظار میرود که مشوق و مروج این سنت حسنه نظام باشید نه اینکه این کار را تقبیح و درخواست جلوگیری از آن نمایید. چگونه آه مسلمانی ازنهاد دل شما برنمیخیزد هنگامی که بمباران موشکی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین، افغانستان، بحرین و یمن و دیگر ملتهای مسلمان را نظاره میکنید؟ ظلم و جنایت استکبار با هم پیمانی برخی از سران کشورهای متجاوز عربی را مگر هر روز شاهد نیستید؟ جنگ و تجاوز عربستان سعودی و امارات با حمایت آمریکا و غرب علیه ملت مظلوم یمن با کدام معیار اسلامی سازگار است؟ چندین سال است که پول و سرمایه کشورهای عربی در خدمت آمریکا، اروپا و اسرائیل کودک کش قرار میگیرد چرا بر سران دولتهای عربی نعره سرندادید و آنان را از این عمل قبیح توبیخ نکردید؟ آیا مظلومان یمن مسلمان نبودند یا ارتباط صمیمی شما با عربستان و امارات مانع این هشدارهای دلسوزانه شد؟ چه اهتمامی به امور آن مسلمانان مظلوم کردید. شما که از مسئولین کشور می خواهید به فکر مردم کشورهای دیگر نباشند چگونه به این حدیث نبوی (ص) عمل کردید؟  

    

۳. از ابتدای شکل گیری محور مقاومت در سوریه و عراق، جنابعالی بارها علیه این محور سخنرانی کرده و موضع منفی داشتید و جهاد محور مقاومت علیه آن متجاوزان که به اسم دین و قرآن بدترین جنایتها را انجام دادند و ناموس مسلمان را هتک و خون او را به زمین ریختند را تایید نکرده بلکه بارها آن را محکوم میکردید و و برای پیروزی مدعیان دروغین اسلام و تروریست های مسلح دعا کردید. دعا برای کسانی که مردم بیگناه سوریه را زنده زنده سر بریدند. دعا برای کسانی که زنده زنده مردم مسلمان سوریه را در آتش انداختند. دعا برای تروریست هایی که به نوامیس مسلمانان تجاوزکردند. آیا این عمل و رفتار شما با موازین دینی و شرعی تطابق دارد؟ جناب مولوی چگونه است که شما  به عنوان عالم دینی در مقابل این همه جنایت و خیانت به کشورهای مسلمان عراق و سوریه و یمن و... و. سکوت کرده و نرنجیدید؟ مگر آنان مسلمان نبودند و شامل حدیث نورانی پیامبر اکرم نمیشدند؟ تاریخ فراموش نخواهد کرد که به جای حمایت از جبهه مقاومت، دایه مهربان تر از مادر برای تروریست های وهابی و آدمکشهای داعشی شدید. تاریخ فراموش نخواهد کرد که برای سالها تجاوز و جنایت به مردم مظلوم و مسلمان فلسطین و غصب سرزمین و قبله اول مسلمین  ناراحت نشده و غصه خوار نبودید بلکه در اظهار نظری سخیف، عامل تمام این مشکلات مردم فلسطین را اثر گناه فلسطینیان  دانستید. فردای قیامت در مقابل رسول خدا (ص) چه پاسخی خواهید داشت که از عملیات تروریستهای داعش و وهابی دفاع می کنید؟ آیا  تصویر آن تروریست که جگر یک سرباز سوری را به دندان گرفته  و به خوردن آن افتخار میکند موجب نشد که غصه دار شوید و علیه آنها موضع بگیرید؟

   

۴. نکته آخر آنکه: دلسوزی شما برای مردم را قدر می نهیم و همه ما این وظیفه را نسبت به مردم خود داریم اما وظیفه مسلمانی هم اقتضائاتی دارد که به درستی نظام جمهوری اسلامی آن را انجام میدهد. مگر نمیدانید اگر در عراق و سوریه مانع پیشرفت تکفیریها نمیشدیم و اگر از جان و ناموس مسلمان در آن جبهه حفاظت و پاسداری نمیکردیم آنوقت در کردستان، کرمانشاه و تهران و زاهدان ناموس مسلمان به تاراج میرفت و آن هنگام دیگر منبری برای خطا به بنده و جنابعالی نبود که آزادانه حرف بزنیم و متاسفانه به جای تشکر از نظام و جبهه مقاومت، علیه آن موضع بگیریم و ذهن و فکر مردم عزیزکشورمان را در این بحران اقتصادی، مشوش کنیم.

   

امید که رضای خداوند متعال را در گفتار، کردار و رفتارمان در نظر بگیریم و بدانیم که فرصت طلایی ایجاد شده توسط نظام اسلامی برای تبیین معارف دین، مدیون خون شهدا و ایثارگرانی است که سالها بر بستر جانبازی قرار دارند اما عاشقانه از ارزشها دفاع کردند تا عظمت اسلام و نظام اسلامی باقی بماند.

   

حمید نوروزنژاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha