جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 948525
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
عالم زاده نوری

حوزه/ مرکز مشاوره حوزه علمیه شهرکرد با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه و مدیر حوزه علمیه شهرکرد افتتاح گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز مشاوره حوزه علمیه شهرکرد با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه و مدیر حوزه علمیه شهرکرد افتتاح گردید.
در این مراسم که در اتاق مجازی مرکز مشاوره برگزار شد؛ حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری با اشاره به اهمیت مشاوره و راهنمایی در فرهنگ دینی اظهار داشت: بنابر سیره بزرگان، علما و همچنین با توجه به روایات متعدد در زمینه مشاوره و راهنمایی، این مسئله اهمیت و جایگاه ویژه ای در منابع دینی دارد.


وی توجه به مسئله تخصصی بودن و اسلامی بودن را امری مهم توصیف کرد و گفت: با توجه به عنوان اسلامی و همچنین انتصاب مرکز مشاوره به حوزه علمیه در مراکز مشاوره مراجعین انتظار شنیدن راهنمایی ها و مشاوره ها و دستورات اسلامی را از مشاوران دارند و لازم است تا بسترهای مناسب در این زمینه ایجاد شود.


معاونت تهذیب حوزه های علمیه در ادامه به دو شرط موجود در روایات برای مشاوران اشاره کرد و گفت: در روایات برای مشاوران به دو شرط اشاره شده است؛ نخست عقلانیت و پاکدامنی، چرا که لازم است شخصی که در کسوت راهنمایی و مشاوره ایفای نقش می کند خود را به این دو صفت آراسته سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha