پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین از مدیران فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در دیدار مدیران ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین با تأکید بر استفاده حداکثری از فضای مجازی، گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای است.

 وی ادامه داد: اگر شناخت و استفاده حداکثری از فضای مجازی به درستی و با شناخت تمام ابعاد آن نهادینه شود، تبلیغ معارف دینی با استفاده از این فضا می‌تواند برای جامعه آورده‌های مفیدی داشته باشد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در حوزه مساجد آغاز شده است، آینده مساجد در استان قزوین درخشان خواهد بود و شاهد تحولات مفیدی در این عرصه خواهیم بود.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تشریح حدیثی از امام صادق(ع) بیان کرد: حضرت می‌فرمایند مردم چهار دسته‌اند؛ عده‌ای ایمان دارند اما قرآن نمی‌دانند و با قرآن ارتباط ندارند. بعضی با قرآن سر و کار دارند اما ایمان ندارند، دسته سوم هم ایمان و هم انس با قرآن دارند و دسته چهارم نه ایمان دارند و نه با قرآن ارتباطی دارند.

وی اظهار کرد:  افزود: حضرت در ادامه فرمودند گروه اول ایمان دارند اما چیزی از آن به دیگران نمی‌رسد چرا که ایمان با زبان قرآن باید به مردم بازگو شود. دسته دوم مانند گیاهی خوشبو هستند که طعم ندارد. کسی که ایمان و قرآن را با هم دارد مانند میوه ترنج است که طعم و عطر را با هم دارد و دسته چهارم مانند هندوانه حنظله است که هم تلخ است و بو و عطری ندارد و بی خاصیت است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: قرآن به انسان بصیرت و بینایی می‌بخشد و غم و غصه را از انسان دور می‌کند و تلاش کنیم دلهایمان را با نور قرآن بهاری کنیم.

مدیران فعال کانون‌های مساجد قزوین تجلیل شدند

مدیران فعال کانون‌های مساجد قزوین تجلیل شدند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha