جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  بندانی نیشابوری

حوزه/ امام کاظم علیه‌السلام در فرمایشی به «هشام بن حکم» می‌فرماید مثال دنیا همانند آب دریا است و شخصی که تشنه باشد هر چه از آن بیاشامد تشنه‌تر خواهد شد و آن‌قدر از این آب‌شور خواهد خورد تا جایی که کشته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری عصر امروز طی سخنانی به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: امام کاظم علیه‌السلام در فرمایشی به «هشام بن حکم» می‌فرماید مثال دنیا همانند آب دریا است و شخصی که تشنه باشد هر چه از آن بیاشامد تشنه‌تر خواهد شد و آن‌قدر از این آب‌شور خواهد خورد تا جایی که کشته شود.

وی افزود: طبق روایت اگر کسی به دنیا دل نبندد و دنیا را همانند پل برای آخرت قرار دهد توانسته است استفاده کافی را از اموال خود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اگر اموال انسان درراه خدا و اهل‌بیت(ع) مصرف شود صاحب اموال سعادت اخروی را برای خود تضمین کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری خاطرنشان کرد: عطش حقیقی انسان باید محبت خداوند و ائمه معصومین باشد تا در این راه به شهادت برسد.

وی یادآور شد: اصحاب امام حسین علیه‌السلام در واقعه عاشورا آن‌قدر عطش محبت به خداوند و اهل‌بیت(ع) داشتند که هیچ مانعی نتوانست آن‌ها را از پیوستن به امام حسین علیه‌السلام بازدارد حتی افرادی همچون «جون» غلام سیاه‌پوست هم در این مسیر به حدی عطش محبت داشتند که به شهادت رسیدند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: امام حسین علیه‌السلام در لحظه شهادت «جون» سفیدی سیما و بوی خوش را از خداوند برای این غلام سیاه‌پوست طلب نمود.

وی افزود: دوران ۳۵ سال امامت امام کاظم علیه‌السلام مصادف با حکومت ظالمانی همچون منصور، هادی عباسی، مهدی عباسی و هارون‌الرشید بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری خاطرنشان کرد: حیف‌ومیل بیت‌المال و بها دادن به رقاصه‌ها و تمسخر اهل‌بیت(ع) در دوران هارون‌الرشید و ظهور فرقه‌های انحرافی و زندانی شدن پی‌درپی امام کاظم علیه‌السلام همگی باعث شده بودن که سختی‌های بسیاری برای امام بزرگوار ایجاد شود.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت تأکید کرد: محبوس نگه‌داشتن امام کاظم علیه‌السلام به‌صورت خانگی و در زندان شهرهای مختلف و ایجاد شکنجه‌های روحی با برپایی بزم موسیقی و… نشان‌دهنده سختی دوران امامت این امام بزرگوار است.

وی در پایان گفت: امام کاظم علیه‌السلام در دوران امامت خودشان به‌صورت خاص برای مکتب تشیع زحمت کشیده و درنهایت نیز در زندان به‌واسطه سم به شهادت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha