شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کاظم صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: مهم‌تر از جنگ اقتصادی و نظامی جنگ فرهنگی است و امروزه می‌بینیم جوان‌ها را با شبکه‌های مجازی به سمت فساد می‌کشانند و حرام‌خواری را رایج ، فاصله طبقاتی و فقر را بیشتر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی طی سخنانی در شام شهادت امام کاظم علیه‌السلام در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: وجود مبارک امام کاظم علیه‌السلام با رسول گرامی اسلام و دیگر حضرات معصومین مشترکاتی دارند و این مسئله در زیارت جامعه کبیره به‌وضوح بیان‌شده است.

وی افزود: زیارت جامعه کبیره به‌صورت یک چشمه همیشه جوشان برای ارادتمندان و اهل معرفت بوده و حقیقتاً معرفت افزا است و این‌گونه زیارت‌نامه‌ها به‌عنوان قرآن صاعد است که در قلوب عرشی اهل‌بیت(ع) از طرف ذات ربوبی نازل‌شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خداوند از رگ گردن به انسان‌ها نزدیک‌تر است و امام زمان (عج) نیز روح عالم هستی بوده و این‌یک ذهنیت صرف نیست بلکه یک عینیت حقیقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: ائمه معصومین از فرش تا عرش حضور عینی و حقیقی دارند و در حقیقت خاندان عصمت و طهارت اسماء حسنی خداوند هستند.

وی یادآور شد: طبق آیات قرآن رسول خدا ناظر بر اعمال انسان‌ها و شاهد بر نیت بندگان است و این مسئله فقط در زمان حیات رسول گرامی اسلام نیست.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: هیچ‌چیزی را نمی‌توان از منظر اهل‌بیت(ع) مخفی نگه داشت و ائمه معصومین در حقیقت امام مخلوقات عالم هستی هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: ائمه معصومین در فریادرسی به مخلوقات، خدمت به خلق، فقیرنوازی و کمک به مظلوم در اوج هستند و هیچ‌کس به‌اندازه امامان معصوم نمی‌تواند به مشکلات مردم آگاه باشد.

وی در ادامه گفت: تمامی مخلوقات در مقابل خداوند سائل هستند و هیچ ندایی توسط خداوند بی‌جواب نمی‌ماند و هیچ سائلی دست‌خالی از درگاه الهی برنمی‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: این شب‌ها، شب‌های عطای الهی بوده و سفره کرامت الهی گسترده است و باید دست به دامن اهل‌بیت(ع) شد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد:  مهم‌تر از جنگ اقتصادی و نظامی جنگ فرهنگی است  و امروزه می‌بینیم جوان‌ها را با شبکه‌های مجازی به سمت فساد می‌کشانند و حرام‌خوری را رایج ، فاصله طبقاتی و فقر را بیشتر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب جریان نفاق با برنامه بوده و استکبار هدفش را مشخص کرده و تصمیم گرفته‌اند چراغ انقلاب را خاموش و اسلام وهابیت و آل سعود و اسلام آمریکایی را رواج دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: خواندن نماز شب و تهجد و شب‌زنده‌داری تضمینی است برای سلامت روح انسان که امام کاظم علیه‌السلام در این خصوص بی‌نظیر است و سجده‌های امام کاظم علیه‌السلام می‌تواند در راستای ارتباط بین خالق و مخلوق الگو باشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: رسیدگی به فقرای جامعه و الگو گیری از روش امام کاظم علیه‌السلام در این راستا امری ضروری است به‌گونه‌ای که حتی فقرا نمی‌دانستند این کمک‌های شبانه توسط چه کسی صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: داشتن کظم غیظ در جامعه امری بسیار مهم است چراکه ریشه بسیاری از نزاع‌ها و معضلات اجتماعی نداشتن صبر و تحمل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha