شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه اگر مسئولان ستادهای نماز جمعه قصد ورود به عرصه انتخابات داشته باشند باید از سمت‌های خود استعفا دهند، اظهار کرد: آن دسته از مسئولان ستادهای نماز جمعه که می‌خواهند در فضای انتخابات وارد شوند به این معنا که چه خود وارد رقابت شده و چه بخواهند در ستادهای انتخاباتی فعال شوند، باید به‌محض تصمیم‌گیری در این زمینه، استعفای خود را نوشته و تقدیم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی، امروز در شصت و سومین گردهمایی ائمه جمعه استان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر نقش‌آفرینی شایسته ائمه جمعه و مسئولان ستادهای نماز جمعه در این عرصه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه اعضای ستاد نماز جمعه در استان ۹۶۰ نفر هستند که از این تعداد ۴۶۰ نفر خواهر و مابقی برادر هستند، افزود: غالب این افراد در شهرهای خود مرجع تصمیم‌گیری و شخصیت‌های تأثیرگذار هستند و برد اجتماعی و فرایندی مهمی دارند؛ ازاین‌رو می‌توانند درزمینهٔ دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات نقش‌آفرین باشند.

وی با تأکید بر اینکه اگر مسئولان ستادهای نماز جمعه قصد ورود به عرصه انتخابات داشته باشند باید از سمت‌های خود استعفا دهند، اظهار کرد: آن دسته از مسئولان ستادهای نماز جمعه که می‌خواهند در فضای انتخابات وارد شوند به این معنا که چه خود وارد رقابت شده و چه بخواهند در ستادهای انتخاباتی فعال شوند، باید به‌محض تصمیم‌گیری در این زمینه، استعفای خود را نوشته و تقدیم کنند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: این استعفا موقت و سه‌ماهه خواهد بود و این افراد بعد از انتخابات می‌توانند با اعلام امام‌جمعه به ستاد بازگشته و وارد فضای نماز جمعه شوند.

وی اضافه کرد: در این دوره سه‌ماهه فردی به‌عنوان قائم‌مقام مسئول ستاد نماز جمعه انتخاب شده و مسئولیت ستاد نماز جمعه و هماهنگی‌های امور نماز جمعه با مسئول جدید خواهد بود.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: به هیچ عنوان نمی‌پذیریم مسئولی از ستاد نماز جمعه در عین اینکه استعفا نداده است فعالیت سیاسی انتخاباتی انجام دهد.

وی با اشاره به ضرورت ایفای نقش در راستای جریان سازی نهاد امامت جمعه، گفت: ائمه جمعه و مسئولان ستادها باید در این زمینه رهبری و راهبری کرده و برای مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند.

حجت‌الاسلام آزموده همچنین با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از فضای مجازی برای تحقق مشارکت حداکثری، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۵ کانال مرتبط با ائمه جمعه خراسان شمالی با حدود ۹ هزار بازدیدکننده مستمر در فضای مجازی فعال است که اگر این اعضا به عرصه تلاش برای مشارکت حداکثری ورود کنند می‌توانند نقش مهمی در این راستا ایفا کنند.

وی تصریح کرد: ما به مشارکت حداکثری نیاز داریم و این از انتخاب اصلح مهم‌تر است؛ زیرا وقتی مشارکت در انتخابات پایین بیاید، فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان بیشتر بروز و ظهور می‌یابد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: بانتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نخستین انتخابات در قرن جدید و بعد از بیانیه گام دوم انقلاب است، لذا انتخاب حساسی است و باید با جدیت بیشتری وارد عرصه شویم تا از این فضا بیشترین استفاده را ببریم و بتوانیم با توطئه‌های روانی مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: اعضای ستاد نماز جمعه و مسئولان با تمام ظرفیت در راستای افزایش مشارکت مردم فعالیت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha