جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی فرد-امام جمعه اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، لازمه دستیابی به الگوی موفق را «ایجاد زیرساخت» و «حذف موانع» دانست و گفت: دولت باید در هر دو بخش به‌ویژه در مناطق غیر برخوردار مثل شمال خوزستان کار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در حاشیه آغاز مرحله کاشت ۲۰ هزار نهال مثمر، در خصوص انگیزه بخشیدن به جوانان اظهارداشت: باید الگوهای موفق را ایجاد و آن را از طریق رسانه‌ها به جوانان و افراد جویای کار معرفی کرد.

وی با اشاره به این‌که برای رسیدگی به الگوی موفق، نیازمند ایجاد زیرساخت و حذف موانع هستیم، ادامه داد: دولت باید در هر دو بخش به‌ویژه در مناطق غیر برخوردار مثل شمال خوزستان کار کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان افزود: با توجه به عبور عمده آب‌های خوزستان از طریق شمال استان، ولی مردم منطقه برای برداشت آب از سدها با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری در عین حفاظت و حراست از منابع ملی است، اما نباید این اقدام موجب دلسرد شدن دسته زیادی از مردم از تلاش در زمینه کشاورزی و باغداری شود.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: تحت عنوان حفظ زمین‌های ملی بسیاری از زمین‌هایی که مردم طی سال‌های گذشته در آن‌ها کشت می‌کردند اما برخی از قوانین دست‌وپا گیر منابع طبیعی مانع این مساله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال عدم عمل منابع طبیعی بر اساس قوانین نیستیم، اظهارداشت: این قوانین نباید جلوی کشاورزان، درخت‌کاران و باغداران را بگیرد. به‌عنوان‌مثال برای ایجاد یک مسیر تردد در احمد فداله اگر درخت‌هایی از بین می‌رود باید افراد را به کاشت درخت در نقاطی دیگر ملزم کرد؛چراکه احداث این جاده سبب می‌شود جاده مواصلاتی بین دو استان برقرار و منطقه شمال استان از این بن‌بست خارج شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با اشاره به این‌که به دنبال تضعیف منابع طبیعی نیستیم، ادامه داد: این مجموعه در عین حفاظت باید بستر را برای فعال کردن کشاورزان فعال کند نه اینکه قوانین دست‌وپا گیر سبب سرد شدن آن‌ها شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، با بیان این‌که قبل از اقدام در هر کاری باید کارشناسی صورت گیرد، بیان کرد: قبل از شروع حتماً مطالعه و از نظرات متخصصان استفاده شود. هر محصولی خاص منطقه خود است و باید نسبت به این مساله تحقیق شود.

لازم به ذکر است، این مراسم در یکی از مناطق شهرستان لالی و در راستای اشتغال‌زایی از طریق احداث باغات صورت گرفت که توسط سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان و بنیاد علوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، به اهالی مناطق محروم استان خوزستان اهدا شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha