چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمد رسول بهرامیان

حوزه/ مدرس و پژوهشگر فضای مجازی بر ضرورت بهره گیری هر چه بیشتر و بهتر از ظرفیت فضای مجازی به منظور تبیین مؤلفه های اخلاق پیامبر(ص) در جامعه تأکید کرد.

حجت الاسلام محمد رسول بهرامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که بی شک تأسی به آموزه های اخلاق نبوی، لازمه سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت است، اظهار داشت: ما در روزگاری بسر می بریم که بیش از هر زمان دیگری محتاج به دریافت و عمل به آموزه های ناب دینی به خصوص الگوهای اخلاقی ای هستیم که از ناحیه پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان به دست ما رسیده است.

وی افزود: بی شک چنانچه جامعه ای بخواهد حضرت رسول(ص) و سیره و اخلاق والای ایشان را الگوی خویش قرار دهد، می تواند با دوری از رذایل اخلاقی و آراسته شدن به فضایل، آرامش حقیقی را برای خود به دست آورد و این آرامش، مقدمه ای است برای بندگان خدا که در مسیر طاعت الی الله موفق باشند.

این کارشناس فضای مجازی همچنین گفت: آن چه به ویژه حائز اهمیت است این که ما به شکل هنرمندانه و با بهره گیری درست از ابزارهای نوین از جمله امکانات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، آحاد جامعه به خصوص نسل جدید را با مؤلفه ها و شاخصه های اخلاق پیامبر اکرم(ص) آشنا کنیم که اگر در این راستا موفق باشیم، بی شک خواهیم توانست بر تهاجم فرهنگی دشمن نیز تا حدود زیادی غلبه کنیم.

وی همچنین با اشاره به این که یکی از اصلی ترین اهداف بعثت همه پیامبران به خصوص نبی مکرم اسلام، تلاش در مسیر تکامل عقلانی بشر بوده است، گفت: پیامبر اعظم(ص) در همین باره می فرماید که هدف از بعثت، تکمیل عقول بشر است؛ از این رو مشخص می شود که تحقق این هدف در کنار تبیین آموزه های اخلاقی تا چه حد می تواند بستر ساز تعالی حقیقی انسان ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha