جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار ائمه جمعه استان همدان با آیت الله نوری همدانی

حوزه/ از نقش جریان صهیونیسم در شکل گیری ظلم غافل نشوید و جریانی را درست کنید تا نقش صهیونیسم را به مردم بشناسانید، اگر این کار صورت نگیرد، صلح در خاورمیانه شکل نمی گیرد، باید بدانیم که جریان صهیونیسم در صدر اسلام، رسول اکرم(ص) را مسموم نمود و شهید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی بعد از ظهر امروز در پیام تصویری به اختتامیه همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر(ص) که در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد گفتند:  در باب شخصیت ابوطالب باید گفت که ایشان شخصیت بسیار مهم است چرا که عبدالمطلب بعد از خود و در هنگام وفات وصیت کرد تا ایشان حمایت و کفالت از پیامبر را برعهده بگیرند و ایشان هم حمایت اعلی را انجام داد.

ایشان ادامه دادند: حضرت ابوطالب(ع) شخصیت بزرگ و با عظمتی است و از جایگاه ویژه ای در بین عرب آن روز برخوردار بود. به حضرت ابوطالب(ع) شیخ بطحاء می گفتند، ایشان ذوق شعر هم داشتند و اشعاری را درباره رسول اکرم(ص) سرودند.

این مرجع تقلید  افزودند: ویژگی دیگر حضرت ابوطالب(ع) شجاعت در حمایت از پیامبر(ص) بود، به خصوص این حمایت در شعب ابی طالب نمایان بود، در آنجا خطر نسبت به پیامبر(ص) به حدی بود که حضرت ابوطالب(ع) برای حفظ جان پیامبر(ص)، فرزندانش را در جای رسول اکرم(ص) به جای ایشان می خواباند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به واکنش رسول اکرم(ص) به وفات حضرت ابوطالب(ع) اظهار کردند: پیامبر(ص) از وفات حضرت ابوطالب(ع) ناراحت شد و پس از وفات ایشان، پیامبر از مکه به مدینه مهاجرت کرد. واقعه هجرت به دلیل تنهایی رسول اکرم(ص) اتفاق افتاد که این مساله نکات زیادی در جای خود داده است.

وی ادامه داد: در خصوص ایمان حضرت ابوطالب(ع) در کتاب کافی آمده است که مثل حضرت ابوطالب مثل اصحاب کهف است و اصحاب کهف ایمان خود را پنهان کردند، حضرت ابوطالب(ع) برای حمایت از پیامبر(ص) و حفظ نهال اسلام، تقیه کرد، اگر انسان بتواند با شهامت تقیه کند، دو اجر دارد.

این مرجع تقلید شیعیان افزودند: «عبدالله الخنیزی» کتابی را در خصوص حضرت ابوطالب(ع) با عنوان "ابوطالب؛ مؤمن قریش" درباره ایمان ایشان نوشت که وهابیت به دنبال به قتل رساندن نویسنده این کتاب بود.

ایشان ادامه دادند: شما که در این راه قدم برداشتند، از نقش جریان صهیونیسم در شکل گیری ظلم غافل نشوید و جریانی را درست کنید تا نقش صهیونیسم را به مردم بشناسانید، اگر این کار صورت نگیرد، صلح در خاورمیانه شکل نمی گیرد، باید بدانیم که جریان صهیونیسم در صدر اسلام، رسول اکرم(ص) را مسموم نمود و شهید کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، تقریب را هدف انقلاب اسلامی دانستند و تصریح کردند: باید در همایش حضرت ابوطالب(ع)، برادران اهل سنت را توجیه کنید که برگزاری این همایش با اندیشه تقریبی انجام شده و این کار بزرگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha