شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عید مبعث

حوزه / معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علیمه استان هرمزگان، قرآن را سند جاودانگی بعثت دانست و گفت: امروز حفاظت از دین رسول الله و ترویج آن رسالت مهم طلاب و روحانیون است.

حجت‌الاسلام حیدر زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در هرمزگان با بیان این که قرآن کریم سند جاودانگی بعثت است، گفت: خداوند در این کتاب آسمانی از بعثت پیامبران و اهداف آن سخن به میان آورده است؛ در مبعث خداوند رحمان با برگزیدن حضرت محمد(ص) وظیفه مسلمانان را در قبال اسلام مشخص و راه زندگی سالم و چگونه برخوردارشدن از سعادت دنیوی و اخروی را به مسلمانان نشان داده است.

 وی افزود: پیامبراسلام(ص) سختی های زیادی را برای بقای دین اسلام متحمل شدند و امروز حفاظت از دین رسول الله و ترویج آن رسالت مهم طلاب و روحانیون  است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه هرمزگان با اشاره به آیه “هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ” گفت: آیه دوم سوره جمعه دارای‌ نکاتی است که مرتبط با بعثت پیامبر اکرم (ص)  است.

وی افزود: در این آیه کلمه  «یُزَکِّیهِمْ»، از مصدر «تزکیه» آمده است و ریشه آن، «زکات» به معنای رشد و نموّ همراه با خیر و برکت است، درواقع پیامبر مأمور است تا اخلاق زشت را از میان مردم بردارد و اخلاق نیکو را در میان آنان رواج دهد تا به رشد و کمال برسند. ما نیز در جامعه وظیفه داریم حرکت بزرگ پیامبر (ص) را تا رسیدن به مقصود الهی دنبال کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha