چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی در قم

حوزه/ مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی و هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محسن شریعت، امشب در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی و هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محسن شریعت، امشب در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام  قم برگزار شد.

این مراسم با حضور مردم قم و جمعی از نمایندگان و مسئولین دفاتر مراجع عظام تقلید، نماینده رهبری در امور حج و زیارت، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم، نماینده ولی فقیه در استان زنجان و همچنین رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی به ایراد سخن پرداخت و گفت: خداوند ابزار و وسیله رسیدن به شناخت خوبی ها و پرهیز از بدی ها را به انسان داده است؛ اولین ابزار فطرت توحیدی است که خداوند در نهاد انسان و همراه با خلقت او به وجود آورده است.

وی افزود: عقل که وسیله دیگر برای تشخیص عوامل سعادت می باشد چیزی است که به تعبیر امیرالمؤمنین علیه السلام اگر به درستی استفاده شود به وسیله آن خداوند بندگی می گردد و انسان به کمال می رسد.

استاد حوزه علمیه گفت: سومین عامل کمک کننده به انسان برای تشخیص عوامل سعادت و کمال پیامبران و اوصیای انبیاء هستند.

وی خاطرنشان کرد: در عصر غیبت امام معصوم نیز مسئولیت هدایت جامعه بر دوش روحانیت است که مرحومین دکتر سیدجواد مظلومی و دکتر محسن شریعت در این راه تلاش های فراوانی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha