چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: بدون اتصال به حضرت علی علیه السلام محال است کسی بتواند محضر نبی خدا را درک کند و کلیدی که بتواند تمام حقایق عالم هستی را باز کند ولایت حضرت علی علیه السلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی به مناسبت شام عید مبعث نبی گرامی اسلام در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: از اعمال عید بزرگ مبعث بر زبان جاری ساختن ذکر شریف صلوات است که در روایات نیز تعابیر بلندی برای این ذکر شریف بیان‌شده است.

وی افزود: طبق روایت، صلوات بر رسول گرامی اسلام باعث قرب به درگاه الهی می‌شود و نور و هدایت را برای انسان به دنبال خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عید بزرگ مبعث یک حادثه بسیار عظیمی و زمان درخشش برترین خورشید و بهترین مخلوق خداوند در عالم هستی است که اعمال مستحبی زیادی نیز در این روز توصیه‌شده است.

وی تأکید کرد: بدون اتصال به حضرت علی علیه السلام محال است کسی بتواند محضر نبی خدا را درک کند و کلیدی که بتواند تمام حقایق عالم هستی را باز کند ولایت حضرت علی علیه السلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد افزود: عظمت رسول گرامی اسلامی بی‌نهایت است و قابل‌شمارش نیست و همه انبیاء، ائمه معصومین، فرشتگان و موجودات عالم هستی در آسمان و زمین سر سفره نبی خدا مهمان هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: اولین واسطه فیض الهی در عالم هستی، وجود مبارک رسول گرامی اسلام است و قلبی خاضع‌تر و خاشع‌تر از قلب رسول خدا در عالم هستی وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: نبی گرامی اسلام در تواضع، ادب و فروتنی در عالم هستی بی‌نظیر بودند و به هنگام مراجعه افراد به‌صورت بسیار ساده برخورد می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: تمام حرکات و سکنات رسول گرامی اسلام قابل الگو گیری است و حضرت ذره‌ای مکانت و جایگاهی در میان مردم برای خود قائل نبودند و حتی راضی نبودند وقتی وارد مکانی می‌شوند کسی به احترام ایشان از جایش بلند شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد اظهار داشت: رسول گرامی اسلام در بدترین شرایط عصر جاهلی بهترین انسان‌ها را تربیت و تحویل جامعه دادند و امثال سلمان و ابوذر و… همگی تربیت‌یافتگان مکتب نبوی هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: بااینکه به رسول خدا بدترین اهانت‌ها از سوی مردم شد اما حضرت با عطوفت و دلسوزی با امت خود برخورد می‌کردند و از خداوند طلب هدایت جامعه را داشتند.

وی افزود: بعضی از انسان‌ها وقتی وارد منزل می‌شوند حکم سلطان را دارند و احساس می‌کنند پادشاه هستند اما رسول گرامی اسلام وقتی وارد منزل خودشان می‌شدند خود را خدمتگزار منزل می‌دانستند و حتی کارهایی مثل جاروکشی، شستن لباس و… را انجام می‌دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha