پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 948949
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: بر اساس روایات، علما جانشینان پیامبر هستند و لازم است در اخلاق و رفتار شبیه ترین فرد به رسول اکرم(ص) باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، عصر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت عید مبعث که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که بر اساس ظاهر روایات خداوند متعال جهان را به خاطر وجود مقدس رسول اکرم خلق کرده است، اظهار داشت: پیامبر اسلام به قدری به تعالی رسیده بود که در مقابل بی احترامی افرادی مثل ابوجهل قالب تهی نمی کرد و با این وجود آن ها را به ایمان آوردن دعوت می کند و این نشانگر عظمت وجودی پیامبر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر این که رسول اکرم(ص) برای هدایت مردم حرص و ولع داشت، ادامه داد: حضرت محمد مصطفی (ص) از نظر شجاعت و عظمت روحی نمونه بود و حضرت علی(ع) با وجود این که خودشان بیان می کنند که قسم به خدا اگر من به تنهایی با دشمن روبرو شوم و آن‌ها تمام زمین را بگیرند اصلاً اهمیتی نمی‌دهم و وحشت نمی‌کنم، اما در نهج‌البلاغه از شجاعت پیامبر سخن به میان آورده و می فرماید، هر زمان میدان سخت می‌شد به پیامبر(ص) پناه می‌بردیم.

وی اضافه کرد:  ۱۲۴ هزار پیامبر داریم که افضل‌ترین آن‌ها پیامبر خاتم است و حضرت ۲۳ سال پیامبری کردند و بعد از قرآن، بزرگ‌ترین معجزه پیامبر(ص) تربیت اعراب جاهلی بود چون به ‌قدری اعراب آن زمان جاهل بودند که دختران خود را زنده‌ به ‌گور می‌کردند.

امام جمعه ارومیه در پایان تصریح کرد: بر اساس روایات، علما جانشینان پیامبر(ص) هستند و لازم است شبیه ترین فرد به رسول اکرم(ص) باشند و در مسیر دین و رسول خدا حرکت کنند.

علما جانشینان پیامبرند

علما جانشینان پیامبرند

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha