شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صلوات

حوزه/ ذکر صلوات بهترین ذکرهاست و  اثر عجیبی برای زدودن و پاک کردن گناهان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، فاطمه ابراهیمی شامگاه پنج شنبه در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگراز شد، گفت: ذکری زیبا، جامع و کامل تر از صلوات نیست، چون هم توحید، نبوت، امامت و هم معاد در آن هست و در آن اقرار به خدا و توحید و درود بر پیامبر و آل آن حضرت وجود دارد، و  جزای صلوات به ما می رسد و معاد و قیامت مان درست می شود و اگر چیزی از این بهتر بود خدا همان را سفارش می کرد.

وی ادامه داد: بر اساس آیه «اِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یصَلُّونَ عَلَی النَّبِی»، ملائکه دائم کارشان صلوات است. از امام صادق علیه السلام پرسیدند که جمع بین آیه فوق با آیه «یسَبِّحُونَ اللَّیلَ وَ النَّهارَ لا یفْتُرُونَ» چیست؟ حضرت فرمودند؛ در صلوات تسبیح هم هست.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تاکید بر این که بر اساس روایات یاد اهل بیت(ص) ذکر خداست، اضافه کرد: یکی از چیزهایی که هم دل و هم مجالس را نورانی می کند، صلوات بر محمد و آل محمد است و باعث دوری شیاطین از انسان و نزول رحمت الهی می شوند

وی در ادامه به اخلاق پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: رسول خدا خود را از مردم جدا نمی کرد و هیچ برتری برای خود قائل نمی شدند.

ابراهیمی تاکید کرد: ذکر صلوات بهترین ذکرهاست و  اثر عجیبی برای زدودن و پاک کردن گناهان دارد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha