جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره تبلیغی-آموزشی شیوه ارتباط با بیماران کرونایی با همت حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ دوره تبلیغی بالینی شیوه ارتباط با بیماران، با هدف افرایش کارایی روحانیون مستقر در بیمارستان‌های کرونایی، به همت دفتر سیاسی-اجتماعی حوزه‌های علمیه، از سوی مدیریت حوزه علمیه خوزستان و با همکاری بسیج طلاب حوزه علمیه خوزستان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در «اهواز»، دوره تبلیغی-بالینی شیوه ارتباط با بیماران، با هدف افزایش کارایی حضور روحانیون مستقر در بیمارستان‌های کرونایی برگزار شد.

این دوره به مدت سه روز با حضور اساتید دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه علمیه قم به سرپرستی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مهکام و با حضور طلاب جهادی مستقر در بیمارستان‌ها، برگزار شد.

در این دوره سه پروتکل درمانی شامل شیوه تاب آوری بیمار، امیدآفرینی و رفع اضطراب مرگ به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

در بخشی از این دوره، دکتر مهکام، استاد روانشناسی بالینی حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: گاهی اوقات افکار خود انسان است که استرس تولید می‌کند. در ماجرای کرونا هم ماجرا همین است. اگر با صحبت با بیماران بتوانیم افکار منفی ناشی از ابتلای به کرونا را از آنها دور کنیم، تبعا استرس آنها نیز کم خواهد شد و روند بهبودی سرعت پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است در پایان دوره، افراد شرکت‌کننده نشستی با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان خواهند داشت.

انتهای پیام./ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha