پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با انتقاد از دولتی ها، گفت: آقایان ستاد تنظیم بازار، دستگاه‌های نظارتی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی کجا هستید؟ مردم در آستانه عید می‌خواهند روغن، مرغ و میوه تهیه کنند این چه وضعی است، درست کردید؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز که با رعایت  شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد با اشاره به ابراز نگرانی رهبر انقلاب از وضعیت معیشتی مردم، گفت: بعد از انتقاد و نگرانی امام خامنه‌ای از گرانی های لجام گسیخته، مسئولان دولت در هفته گذشته گفتند که باید مشکل گرانی و تورم حل شود، اما چه کسی غیر از شما باید این مشکل را حل کند؟ 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب و  مردم از تورم و گرانی نگران و ناراحت هستند و بعد از هشدار مقام عظمای ولایت، مسئولان دولت، وزارتخانه‌ها و نمایندگان مجلس همه احساس نگرانی کردند، خوب این چه فایده‌ای دارد؟ مسئولان اجرایی برای رفع نگرانی مردم در آستانه سال جدید باید اقدام عملی و تلاش موثر انجام دهند .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: متاسفانه مشکل اصلی مردم در تهیه کالاهای اساسی در سایه  نبود همکاری و تعامل بین وزارتخانه های صمت و جهادکشاورزی است و گرنه چه بر سر مرغ آمده است که برای مردم مصیبت شده است؟ چه بر سر روغن نباتی آمده است که به خاطر یک حلب روغن نباتی دنیا را به هم می‌زنند؟ 

خطیب نماز جمعه تبریز اضافه کرد: الحمدلله در کشور ما این همه نعمت فراوان است، مگر مشکل کمبود مرغ داریم؟ اصلا مشکل کمبود نداریم، اشکال فقط در نظارت دستگاه‌های نظارتی و سوءمدیریت‌های دولت است. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: آقایان ستاد تنظیم بازار، دستگاه‌های نظارتی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی کجا هستید؟ مردم در آستانه عید می‌خواهند روغن، مرغ و میوه تهیه کنند این چه وضعی است، درست کردید؟ 

امام جمعه تبریز اظهار کرد: دولتمردان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند و برای حل مشکلات معیشتی به ویژه تورم و گرانی اقدام عملی کنند وگرنه شعار به درد مردم نمی خورد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: مواضع حکیمانه آیت الله العظمی سیستانی در دیدار با پاپ  و تاکیدات و هوشمندی ایشان در این دیدار واقعا تحسین برانگیز بوده و مواضع حکیمانه این مرجع عالیقدر مایه عزت اسلام است. تاکید ایشان بر مسائل بین المللی از جمله اشغالی خواندن قدس شریف، خط بطلانی بر توطئه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس بود.

وی ادامه داد: حافظه تاریخی تشیع به ویژه حوزه علمیه نجف همواره شاهد رهبران بصیر و هوشمندی بوده و هست، که در مقاطع مختلف تاریخ به خوبی درخشیده‌اند..‌ مقام معظم رهبری نیز در سال‌های گذشته فرمودند که آیت الله سیستانی در نجف می‌درخشند.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: چاپ یک تمبر جعلی توسط اقلیم خودمختار بارزانی علیه تمامیت ارضی ایران در حاشیه بازدید اخیر پاپ از اقلیم کردستان عراق، که تمامی آذربایجان غربی و بخشی از آذربایجان شرقی را به عنوان منطقه کردستان بزرگ معرفی کرده است، یک تمبر ساده نیست، بلکه موجب ایجاد ذهنیتی از یک موجودیت جعلی خواهد شد که به جهانیان اعلام می‌کند، بخشی از کردستان در اشغال ایران است. سکوت در مقابل پناه دادن به تروریست‌ها در اقلیم کردستان، این نتیجه‌ را داشته که اکنون آن‌ها چشم طمع به تمامیت ارضی ایران عزیز را دارند.

وی ادامه داد: عملکرد برخی از خبرگزاری‌های داخلی در انتشار خبر این تمبر با عنوان این‌که کردستان عراق به مناسبت ورود پاپ به این اقلیم، تمبر یادبود چاپ کرده، باعث تعجب است در این راستا مردم قهرمان تبریز و آذربایجان از وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهند که جلوی این اهانت آشکار را با جدیت بگیرند و این مسئله را پیگیر باشند.

امام جمعه تبریز افزود: ما از سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم، اما این صحبت‌ها کافی نیست و باید اقداماتی محکم جهت جلوگیری از این کار انجام بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha