شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: امروز در ایام کرونا، مشکلات اقتصادی و معیشتی که دامنگیر مردم شده، از جمله‌ دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و معظم له این را صراحتا در روز درختکاری اعلام کردند و از مسئولین خواستند هر چه سریعتر مشکل معیشتی مردم را حل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو که در مصلای این شهرستان برگزار شد، با بیان این که روز ۲۲ اسفند ماه مصادف است با سالروز تأسیس بنیاد شهید و به نام روز شهدا نامگذاری شده است، اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند «زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ شهداء کمتر از شهادت نیست»، و لذا در این روزهای پایانی سال و در سال جدید نباید شهدا را فراموش کنیم.

وی با تاکید بر این که با آغاز ثبت نام نامزدهای انتخاباتی شوراها، رسما استارت انتخابات زده شد، ادامه داد: نظارت بر انتخابات شوراها، مخصوصا در تأیید و رد صلاحیت ها بر عهده‌ هیئت نظارت است که نمایندگان مجلس برمی‌گزیند و لذا از نمایندگان مجلس انقلابی انتظار می‌رود در انتخاب اعضای هیئت های نظارت، از همه نیروهای انقلابی اعم از حامیان و رقبای انتخاباتی خود برگزینند و مبادا در بین مردم چنین تلقی شود که هیئت نظارت یک ‌سویه انتخاب شده است.

امام جمعه ماکو افزود: نحوه عملکرد هیأت های نظارت از هم اکنون زیر ذره‌بین نظارت عمومی و نخبگانی و اهالی رسانه قرار دارد و آسیب ها و اتفاقات تلخی که در برخی شوراها اتفاق افتاده است، موجب شده که انتظار مردم از هیأت های نظارت فعلی بالا برود و مبادا در تایید صلاحیت، تسامحی نسبت به افراد فاقد صلاحیت انجام شود، ضمن اینکه آبرو و حیثیت افراد داوطلب نیز باید شدیدا مورد صیانت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با عنایت به گستردگی تعداد داوطلبان در هر منطقه، و تنوع قومی و قبیله‌ای و حساسیت های منطقه‌ای، طبیعی است، برای تغییر نظر اعضای هیأت نظارت فشارهای مختلفی بر آن ها وارد آید، اما انتظار این است که هیأت های نظارت طبق مُرِّ قانون عمل کنند و بدین طریق جلوی برداشت های ناصواب و بهانه‌جویی ‌ها را بگیرند.

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: هیأت های نظارت دانند، تأیید و رد آن ها، در آینده‌ زیست و زندگی و سرنوشت مردم تاثیر جدی دارد، لذا رعایت نگاه الهی و تقوای سیاسی و عدم ملاحظه این و آن هر لحظه باید مورد توجه و نظرشان باشد. بدون تردید، نظارت درست و متقن و استوار، خصوصا در بررسی صلاحیت های داوطلبان، زمینه‌ برگزاری یک انتخاب درست را فراهم می‌کند.

وی گفت: امروز در ایام کرونا، مشکلات اقتصادی و معیشتی که دامنگیر مردم شده، از جمله‌ دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و معظم له این را صراحتا در روز درختکاری اعلام کردند و از مسئولین خواستند هر چه سریعتر مشکل معیشتی مردم را حل کنند.

امام جمعه ماکو در ادامه تقویت تولید داخلی بر اساس برنامه ریزی مدوّن و بلند مدت را از راه حل های مهار گرانی عنوان کرد و بیان داشت: باید با استفاده از فن‌آوری‌های نوین و روزآمد، در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی و بهینه‌سازی شود و نظارت کارآمد بر بازار افزایش یافته و با احتکار و گرانی ها مقابله گردد.

وی با بیان این که باید عقب نشینی آمریکا و اروپا از مواضع خودشان محصول وحدت و مقاومت ملت است، خاطرنشان کرد: متأسفانه سه کشور اروپایی که در دوران ترامپ نقش پلیس خوب را بازی می‌کردند، اکنون با مکر و فریب می‌خواهند نقش پلیس بد را ایفا نمایند و اینها در هفته اخیر در ابتدا با یک عملیات سنگین رسانه‌ای، پیش نویس قطعنامه‌ای را که در محکومیت ایران صادر کرده بودند، به آژانس برده و سپس از مواضع خود عقب‌نشینی کردند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: هیچ‌گونه شک و تردیدی نیست که این عقب‌نشینی هرچند ممکن است یک تاکتیک سیاسی باشد، اما بیش از آنکه محصول دیپلماسی باشد، نتیجه گفتمان مقاومت و دست برتر ایران و عمق راهبردی نظام اسلامی در منطقه‌ غرب آسیا است. موضع محکم مجلس و طرح اقدام راهبردی و همراهی دولت و تقویت وحدت داخلی بر محور مواضع حکیمانه و قاطعانه رهبر انقلاب اسلامی، این پیروزی سیاسی را رقم زده است و نشان داد در «جنگ اراده‌ها» می‌توان پیروز شد، به شرطی که بر گفتمان پیروزی‌آفرین که همان گفتمان مقاومت است پافشاری کنیم. اکنون این پیروزی سیاسی، شرایط را برای فعالیت های هوشمندانه دیپلماسی، در مقابل فریبکاری های احتمالی که اروپایی ها در آینده خواهند داشت، به نفع کشور تغییر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha