جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر کمال اکبری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما تصریح کرد: اُمیدآفرینی نسل جوان در فضای مجازی و عرصه رسانه، زمینه ساز و شتاب بخش رشد و تعالی کشور است.

دکتر کمال اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب پیشتر در بیانیه گام دوم نیز مهم ترین نکته ای که خطاب به جوانان عزیز ایران اسلامی مورد تأکید قرار دادند، ناظر به همین مساله امیدآفرینی در جامعه و خنثی کردن تلاش های دشمن مبنی بر پمپاژ یأس و نومیدی در میان مردم است.

وی افزود: در هر جامعه ای امید به آینده از جمله مهم ترین عوامل رشد و پیشرفت به شمار می رود، به خصوص امید در بین نسل جوان که حقیقتاً موتور محرکه توسعه و پیشرفت هستند.

وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب به خصوص در سخنرانی عید مبعث، بحث امیدآفرینی جوانان در فضای مجازی را مورد توجه قرار دادند که طبعاً در این راستا نوع عملکرد و نحوه سلوک جوانان در مقولات رسانه ای به ویژه در بستر فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است.

عضو هیئت مدیره انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه همچنین خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی بسر می بریم که نسل جوان بیش از سایرین هدف آماج حملات رسانه ای دشمن است و این در حالی است که ما در این وضعیت باید بکوشیم از این تهدید یک فرصت بزرگ برای کشور و نظام و انقلاب خلق کنیم.

وی با بیان این که امیدآفرینی نسل جوان در فضای مجازی و به طور کلی عرصه رسانه ای، زمینه ساز و شتاب بخش رشد و تعالی کشور است، گفت: این که مسئولان باید همه توان خود را در جهت حل معضلاتی چون بیکاری، تورم و دیگر مشکلات اقتصادی و معیشتی بکار گیرند، شکی نیست اما از آن سو از جوانان مؤمن و انقلابی انتظار می رود که نگذارند هدف دشمن در ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه تحقق پیدا کند.

اکبری ادامه داد: نسل جوان با بصیرت انقلابی و فهم دقیق حرکت دشمن می تواند در این راستا نقش آفرین باشد و البته یکی از نیازها در این زمینه تقویت سواد رسانه ای در جامعه است که نباید از آن غفلت کرد.

وی در خاتمه بیان داشت: مطالبه گری و عدالت خواهی نسل جوان یکی از مهم ترین مسایل در شرایط کنونی است، اما باید توجه داشت که نقد و انتقاد و مطالبه گری به نحوی نباشد که زمینه را برای سوء استفاده به دشمن بدهد و لذا ما به شدت باید مراقب باشیم که نقد و مطالبه گری به خود زنی و ترویج یأس و ناامیدی منجر نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha