جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بی نام پدر

حوزه/ "بی نام پدر"رمانی است به قلم سید میثم موسویان که در سال ۱۳۹۹ به همت انتشارات مسجد مقدس جمکران به زیور طبع آراسته شده و در اختیار علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این کتاب روایتگر زندگی یکی از درجه داران فاسق رژیم شاهنشاهی است؛ فردی که عامل مستقیم انگلیس، موسس انجمن بهایی، عامل سرکوب کردها و در عین حال یکی از قاچاقچیان پرقدرت مواد مخدر در ایران است. یکی از شخصیت‌های کتاب او را «یک اژدها» می‌داند. شخص اول داستان ابتدا درجه سرهنگی را دارد و پس از خدمت به دستگاه طاغوت به درجه تیمساری می رسد.

از جمله ویژگی های خاص این رمان که بسیاری از منتقدین و صاحب نظران نیز به آن اشاره داشته اند، چندلایه بودن و پیچیدگی دوست داشتنی آن است، چه آن که "بی نام پدر" در دو برهه‌ی زمانی و در سه خط داستانی در هم تنیده روایت می‌شود؛ به این نحوه که در ابتدا، داستان تیمسار که برای سرکوبی غائله کردها به کردستان فرستاده شده و ماجرای ازدواجش با دختری کُرد روایت می‌شود و در ادامه داستان ماجرای فرزندش که از وجود تیمسار بی خبر است روایت می شود و این روایت ها در نقطه ای طلایی به هم رسیده و باعث شگفتی مخاطب می شوند.

سید میثم موسویان در این اثر، مخاطب را درون جهانی خاص کشانده و او را درگیر رمان می کند؛ به نحوی که هم رمانی عاشقانه محسوب می شود و هم این که روایتگر برشی از تاریخ معاصر کشورمان است که خود واجد عنصر و مؤلفه گره و معماست. او هم از ظالم می گوید هم از مظلوم و یک چالش جدی را با جذابیت خاص و قلم منحصر به فرد به مخاطب منتقل می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha