جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سرکار خانم نصرت دلفی پور، مبلغ مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش

حوزه/ مبلغ فعال مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش گفت: درخواست تشکیل خانواده و تکثیر نسل که سبب چشم روشنی است؛ از ویژگی‌های عباد الرحمن است که از خداوند درخواست می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، سرکار خانم نصرت دلفی پور، مبلغ مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش، در نشستی ابتدا اهمیت فرزند آوری را بر اساس قرآن و حدیث یاد آور شد و گفت: تشکیل خانواده و تکثیر نسل از اوصاف عباد الرحمن است؛ امری که فطرت انسان‌ها بر آن بنا شده و متأسفانه امروزه با نادیده گرفتن این مهم و انتقال مدل غربی به‌جای سبک زندگی اسلامی، امر فرزند آوری دچار بحران شده است.

وی در ادامه افزود: سبک زندگی جامعه امروزی به سمت «تجمل‌گرایی»، «تلذذ جویی»، «فردگرایی»، «تغییر نگرش به ازدواج و فرزند آوری» و «بی‌علاقگی به فرزند آوری» سوق پیدا کرده؛ در چنین شرایطی باید به اصول راهبردی قرآن کریم و سیره اهل‌بیت(ع) رجوع کرد که به‌کارگیری دستورات حیات‌بخش اسلام، راه خروجی از این بحران است.

دلفی پور تصریح کرد: اولین قدم، تمسک به جلوه‌های تربیتی حضرت زهرا(س) است؛ الگوی حسنه‌ای که با کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری در خانه را به نمایش گذاشته است.

وی در پایان به بیان دیگر راهکارهای فرزند آوری اشاره کرد و گفت: «تغییر نگرش سخت انگاری مادری»، «قناعت کردن»، «یاری‌رساندن سایر اعضای خانواده هنگام فرزند آوری»، «امانت دادن وسایل و لوازم مایحتاج کودکان به دیگر خانواده‌ها»، «بیان فواید فرزند آوری»، «یادگیری حل مشکلات پیش رو از طریق آموزش مجازی» و «ساخت برنامه‌های تلویزیونی مفید»، از دیگر راهکارهای ترویج فرزندآوری است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IN ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    1 0
    باید فکری به حال آقایان کرد چون جرات ازدواج کردن را ندادرند