شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه مهدویت

حوزه/ استاد بنیاد تخصصی مهدویت در جمع بانوان طلبه کرمان گفت: در شرایط کنونی حضور یک طلبه در هر خانه ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام موسوی نسب در نشست «دینداران مهدی یار» که از سوی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان و با حضور مدیران و کادر مدارس استان و بانوان مبلغه برگزار شد، گفت: جذب افراد برای تحصیل در حوزه  کاری ارزشمند است، اما حفظ طلاب ارزش و اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود:  جذب طلاب در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قابل برنامه ریزی است و در سطح کوتاه مدت بیشترین محیطی که دارای اهمیت است، آموزش و پرورش است. ایجاد دغدغه در این قشر می تواند در نیل به این هدف راهگشا باشد.

موسوی نسب در ادامه به فواید جذب دانش آموزان به محیط حوزه اشاره و بیان کرد: زمانی که معلمان پرورشی با دیدگاه و اندیشه های حوزوی آشنا شوند و دانش آموزان به این محیط جذب شوند، هم نگاهشان به حوزه اصلاح می شود و هم سفیر می شوند برای جذب افراد شایسته از بیوتات صالحه.

وی در ادامه به راهکارهای بروز و ظهور حوزه خواهران در جامعه پرداخته و تصریح کرد: تعریف و برگزاری دوره های معرفتی جهت کسب شناخت و معرفت مطلوب به ارزش های دینی و تبیین نقش طلاب خواهران در این مسیراز شاخص ترین راهکارهای نمود پیداکردن فعالیت ها و خدمات بانوان طلبه است.

استاد بنیاد تخصصی مهدویت اظهار کرد: حس اعتماد به متربی، درک متقابل بین مربی و متربی و مقبولیت عاطفی و تحمل مربی از تکنیک های ارتباط با شخصیت درونی طلاب و ایجاد علقه بین آنها و حوزه است.

وی با اشاره به وظایف حوزه در قبال طلاب افزود: درک مشکلات طلاب و حل آنها، درک واقعیت زندگی طلبه، تبیین زندگی اصیل بر اساس فرهنگ مهدوی و تلاش برای نیل طلاب به این مسیر از اهم وظایف حوزه در برابر طلاب است.

طرح «هر خانه یک طلبه» اجرا شود | آماده یاری امام زمان(عج) باشید

آماده یاری امام زمان(عج) باشید

موسوی نسب همچنین در جلسه ای با حضور بالغ بر هزار نفر از معاونان و مربیان پرورشی استان کرمان که در بستر شبکه شاد برگزار شد به تبیین ضرورت پرورش سرباز و یاور برای امام زمان(عج) پرداخت و گفت: انسان دارای حالات درونی و بیرونی است که حالت مثبت آن، فضیلت است و اساس فضیلت میانه روی است.

وی افزود: هر انسان موظف است در سه قوه دارای میانه روی باشد. میانه روی در عقل، موجب حکمت، در غضب موجب شجاعت و در شهوت موجب عفت می شود.  بنابراین برقراری تعادل و میانه روی اصلی اساسی در مسیر جذب انسان ها به خیرات است.

وی به یاری رساندن حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به عنوان مهم ترین وظیفه اشاره کرد و بیان داشت: حضرت در شرایط کنونی نیاز به یاورانی پرقدرت و آماده دارد تا ندای یاری حضرت را بشنوند و مظلومیت ایشان در جامعه را کم کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha