پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 949405
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
حجت‌الاسلام و المسلمین عباس احمدی ادیب

حجت الاسلام والمسلمین احمدی ادیب، نخستین فردی که اطلاعیه پیروزی انقلاب اسلامی را در رادیو گیلان قرائت کرد، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس احمدی ادیب که در سال ۱۳۸۴ پس از سخنرانی در سمینار ائمه جمعه منطقه ای ۹ کشور دچار عارضه سکته مغزی شده بود، پس از سال ها تحمل درد و رنج، شب یک شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۹ دار فانی را وداع گفت و به لقاء الله پیوست.

مرحوم احمدی ادیب نخستین فردی که اطلاعیه پیروزی انقلاب اسلامی را در رادیو گیلان قرائت کرد.

او اردیبهشت سال ۱۳۳۲ چشم به جهان گشود و در سال۱۳۴۴ علوم دینی و حوزوی را در حوزه علمیه رشت آغاز کرد و پس از فراگیری دروس مقدمات، سال ۱۳۴۸ به قم عزیمت کرد و پس از۷ سال تحصیل و تهذیب، سال ۱۳۵۱ به پیشنهاد آیت الله احسانبخش برای زمینه سازی نهضت امام خمینی(ق) به رشت مراجعت کرد.

این روحانی مبارز و شجاع بارها در دفاع از نهضت امام خمینی، پخش اعلامیه های مبارزاتی و تلاش برای براندازی حکومت طاغوت دستگیر شد و نخستین فردی بود که پیام پیروزی انقلاب اسلامی را در رادیو گیلان به اطلاع مردم شریف رساند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف حامی و مدافع جدی امامین انقلاب بودند و بارها از سوی منافقین کور دل مورد سوء قصد قرار گرفتند.

مسئولیت ها:
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان

قائم مقام دفتر آیت الله احسانبخش نماینده ولی فقیه در استان گیلان

مدیرکل نهضت سوادآموزی استان گیلان

امامت جمعه موقت صومعه‌سرا و کوچصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha