سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ام کلثوم امیدی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با تاکید بر این که بدحجابی همچون تیری بر قلب فرهنگ جوامع است، گفت: تولید مُدهایی بر پایه بی حجابی و بی عفتی و رواج فرهنگ غلط پوششی، همچون خنجری از پشت بنیان خانواده ها را نشانه رفته است.

ام کلثوم امیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، بدحجابی را همچون تیری بر قلب فرهنگ جوامع دانست و گفت: شاید در نگاه اولیه پرداختن به امر حجاب رویکردی دین مدارانه به حساب آید، اما در نگاهی عمقی باید گفت به دور از باورهای دینی آسیبی که بدحجابی به پیکره جامعه وارد می کند به تمامی اقشار است و انتخابی در کار نیست.

لقمه چرب غربی ها برای براندازی فرهنگ اسلامی

وی ادامه داد: جامعه ای که می تواند در موجی از آرامش روانی به درجات عالی علمی، فرهنگی و اجتماعی برسد، باید انرژی مضاعفی را صرف پاک کردن آثار بی حجابی ها و بدحجابی از اذهان کند و زنجیره ای از مشکلات به وجود آمده از این خطر بزرگ را پاره کند و اگر تامل بیشتری نماییم، درک معضل بدحجابی جامعه آسانتر خواهد شد و لقمه ی چربی که غرب برای براندازی فرهنگ غنی جوامع اسلامی گرفته و با پنبه سر خانواده های کشور را می بُرد، نمایان تر خواهد شد.

تولید مُدهایی بر پایه بی حجابی و بی عفتی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با اشاره به تولید مُدهایی بر پایه بی حجابی و بی عفتی، تصریح کرد: رواج فرهنگ غلط پوششی، همچون خنجری است که از پشت بنیان خانواده ها را نشانه رفته است.

 امیدی ادامه داد: بی توجهی ارگان های مرتبط با طراحی مد و لباس در سالهای اخیر باعث تغیر ذائقه جامعه ای شده که روزی فاخرترین و پوشیده ترین لباسها را برتن می کردند و یکی از دلایل برتری شان در بین جوامع دیگر همین انتخاب نوع پوششان بود. انقلابی که آمد و یکی از افتخاراتش تغییر سلیقه ی پوشش مردمش بود و حالا باید حواسش به گروه هایی باشد که نیاز بازار را با مدل هایی به دور از فرهنگ و دین پر می کنند.

 سوزن بلای شرکت های طراحی لباس بر تن خانواده ها

وی اظهار کرد: گاهی در انتقاد از نوع پوشش بسیاری از جوانان، باید سری به شرکت های طراحی لباس زد که سوزن بلا می زنند به جان جامعه ای که یادش رفته لباس قرار است شئونش را نشان دهد، قرار است عیوبش را بپوشاند و قرار است ویترین فرهنگ آدمهایش باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha