پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه مسئول مرکز امور صیانتی حوزه و مدیر حوزه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سپاسی با تاکید بر این که رویکرد پلیسی در حوزه های علمیه را قبول نداریم، تصریح کرد: در مقابل انحرافات و تخلفات محرز، محکم خواهیم ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی آشتیانی، مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور در جلسه ای با مدیر حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر این که دفع آسیب، مقدم بر رفع آسیب است، گفت: رویکرد پلیسی در حوزه های علمیه را قبول نداریم.

وی با بیان این که اگر به انحرافات در سرچشمه رسیدگی شود گسترش نخواهد یافت، اظهار کرد: نسبت به عموم طلاب عزیز، مهربانی و عطوفت داریم، اما در مقابل انحرافات و تخلفات محرز، محکم خواهیم ایستاد.

وضع اورژانسی فضای مجازی

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور، وضع فضای مجازی را اورژانسی خواند و رسیدگی به آن را در اولویت دانست و ادامه داد: کانال های بسیاری با عنوان حوزوی فعال هستند، اما هیچ ارتباطی با حوزه های علمیه ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی آشتیانی، استفاده ی افراطی طلاب از فضای مجازی را منجر به دور شدن آنان از فضای درس و بحث دانست و بر پیشگیری از تغییر الگو و سبک زندگی طلبگی تاکید کرد.

تشکیل شورای صیانت حوزه و روحانیت

وی همچنین از باز طراحی ساختار مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه، طراحی و پیش بینی آموزش های صیانتی خوب و موثر، و راه اندازی شورای صیانت حوزه و روحانیت خبر داد.

درخواست مدیر حوزه تهران از مسئول مرکز امور صیانتی

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران هم در این جلسه با تقدیر از حضور مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه در حوزه استان، خواستار تشکیل شورای صیانت از حوزه و روحانیت در استان ها شد و پیشنهاد داد بخشی از وظایف شورای تهذیب که در حال تصویب است، در این راستا دیده شود.

بر پایه این گزارش، شرکت در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اُزگل تهران و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران از دیگر برنامه های مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور بود.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی همچنین در جمع طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران حضور یافت و به بیان مطالبی درباره ارتباط وظایف طلاب با رسالت نبی مکرم اسلام(ص) و مأموریت های آنان در دنیای امروز پرداخت.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    سر چشمه انحراف کانالی به نام ... هست که شخصی هست مسئولش هم طلبه نیست هر کاری می‌کنه در جهت تضعیف نام حوزه
  • یحیی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    1 0
    تو رو به خدا یه کاری برای این کانال ها بکنید آبروی طلبه ها رو بردن با این اطلاعیه های دروغین هدیه و وام و ...
  • م.صفایی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    1 0
    خیلی جالبه واقعا جالبه عده خیلی خیلی کمی از طلبه نماها وجود دارن که به نام طلاب دارن خلاف انجام میدن اما با این حرف تمام طلاب خطاب شدن هم اون دسته ک با فضای مجازی رسالتشون رو انجام میدن و تو این شرایط که شاید تبلیغ میدانی میسر نباشه تبلیغ مجازی میکنن و هم اونا که برای منافع ای قشر تلاش میکنن هم مورد هدف قرار گرفتن خیلی از وضوعات ساسی هست ک داره دید جامعه رو نسبت به طلاب عوض میکنه اما نهاد حوزه همچنان نگاه درونگرایانه داره و تبلیغ رو اموزشش رو به عهده خود طلبه گذاشته به عنوان یه ..... خواستار اصلاح این موضوعات هستیم
  • کریمی IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    0 0
    حوزه علمیه در قبال فضای مجازی باید از حالت انفعال خارج و حالت تهاجم و تسلط بر این فضا بگیرد. یک پیشنهاد مهم این است که حضور طلاب و روحانیون در فضای مجازی و به صورت کلی آنچه مربوط به حوزه و روحانیت می شود به صورت خاص و با روش های راهبردی تحت تدبیر و برنامه ریزی و رصد باشد و موجب بهره برداری حداکثری از این فضا و دور کردن آسیب ها از روحانیت و خاصه طلاب جوان شود.