جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید از موسسه عالی فقه و علوم اسلامی قم

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان به همراه تعدادی از مسئولان آموزشی این حوزه با حضور در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ضمن بازدید از بخش های مختلف این موسسه با مسئولین این مرکز علمی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علوی آزیز، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان به همراه تعدادی از مسئولان آموزشی این حوزه با حضور در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ضمن بازدید از بخش های مختلف این موسسه با مسئولین این مرکز علمی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی آزیز، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان در این دیدار ضمن تبیین برنامه های آموزشی تحولی حوزه علمیه خراسان، به اقدامات اساسی شورای عالی و مدیریت این حوزه پس از حکم انتصاب مقام معظم رهبری اشاره و برخی از برنامه های تحولی در این بازه زمانی را مورد تاکید قرار داد.

وی، راه اندازی دروس خارج فقه مضاف در خراسان، تشکیل هیئت های اندیشه ورز و قرارگاه های علمی، تاسیس مدرسه عالی سطح چهار، اقدامات اساسی در زمینه آموزش مجازی و طراحی سامانه های اختصاصی، حفظ انسجام حوزه خراسان در ایام کرونا، توجه ویژه به حوزه خواهران و توجه ویژه به سنت های اصیل حوزوی از جمله اقدامات و برنامه های تحولی صورت پذیرفته در مدت اخیر عنوان و بر حسن اجرای آن در مجموعه حوزه خراسان تاکید کرد.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دیانی، سرپرست جدید جامعه الزهرا(س) و حجج اسلام والمسلمین همتیان و جمالی از مدیران موسسه به ارائه اهم فعالیت ها و برنامه های آموزشی این موسسه در سه بخش تمهیدی، خارج عمومی و خارج تخصصی در راستای پرورش و تربیت فقیهان متخصص پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین دیانی ضمن تبیین برنامه های موسسه در راستای اعتلای مجموعه، ابراز کرد: جذب طلاب توانمند و مستعد، پذیرش نظام مند، جهت دهی تحصیلی هدفمند، تمرکز علمی، سیاست مشارکتی در دروس نه القائی صرف به همراه ایجاد فضای علمی و آموزش پژوهش محور از مهمترین برنامه های این موسسه فقهی می باشد.

شایان ذکر است؛ مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) و با هدف تربیت فقیهان متخصص و توانمند در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای فقهی مستحدثه و مبتلابه نظام اسلامی و جامعه امروز بشری و کمک به تولید علم و نظریه‌های نوین در عرصه‌های مختلف فقه اجتماعی‌، سیاسی‌، اقتصادی و فرهنگی تأسیس شده است و با اشراف حجت الاسلام والمسلمین صدر حسینی اداره می شود.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha