جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتخابات

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخورد دستگاه مقتدر قضایی با افرادی که به شیوه خرید رای متوسل می شوند، گفت: نامزدها باید با ارائه طرح و برنامه کارشناسی شده و قابل اجرا به میدان عمل وارد شده تا مردم بتوانند به صورت آگاهانه و آزادانه انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی، امروز در دیدار اعضای دفتر شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: انتخابات یکی از رویدادهای مهم سیاسی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با حضور مردم در دوره های مختلف محقق می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حضور مردم در این عرصه به منزله پذیرش نظام و انقلاب، پشتیبانی از آن و همکاری برای مدیریت جامعه است.

وی یادآور شد: فلسفه انقلاب این بود که مردم اراده، اختیار و تصمیم خود را در مدیریت های کلان و جزئی جامعه اسلامی ایران اعمال کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تاکید بر تلاش دشمنان برای کم رنگ جلوه دادن مشارکت و حضور مردم در انتخابات، اضافه کرد: دشمنان انتخابات را قدرتی برای افزایش اقتدار نظام اسلامی ایران می دانند، به همین دلیل به دنبال کم رنگ جلوه دادن حضور عظیم مردم در تعیین سرنوشت هستند.

امام جمعه یاسوج به نقش مهم دستگاه های نظارتی در  برگزاری مطلوب انتخابات اشاره کرد و گفت: دستگاه های نظارتی با توجه به وظیفه مهم خود باید شرایط را به گونه ای فراهم کنند که مردم در فضای مطمئن و آرام بتوانند به کاندیدای مورد نظر رای دهند.

وی با اشاره به اینکه تجلی اراده ملت در انتخابات به نمایش گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در طول 42 سال گذشته حضور مردم در صحنه های مهم از جمله انتخابات بوده که برای مدیریت کلان مملکت تصمیم گیری می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، حضور مردم در انتخابات را مهم دانست و گفت: اجرای انتخابات سالم در هر کشور با حضور حداکثری مردم تضمین کننده امنیت آن کشور است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به حضور مردم در عرصه های مختلف نظام و انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: ایران اسلامی در طول 42 سال گذشته علیرغم فشارها قدرت مندتر و دشمنان روز به روز ضعیف و ذلیل تر شده اند.

حسینی به اهمیت کار شورای نگهبان اشاره و تاکید کرد: شورای نگهبان در زمینه نظارت و اطمینان بخشی و ورود افراد صالح، شایسته، متدین، مدیر و مدبر در راس مدیریت نظام و کشور وظیفه مهمی برعهده دارد.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: اگر خدای ناکرده پالایش و نظارتی در انتخابات صورت نگیرد، افراد بسیاری سوء استفاده و خیانت می کنند، ضمن اینکه نظارت بر انتخابات باعث کاهش آسیب ها می شود.

وی ضمن تاکید بر برخورد با تخلفات انتخاباتی که در شأن افراد و نظام اسلامی نیست، گفت: باید با افرادی که با خرید رای درصدد زیرسؤال بردن شأن و منزلت مردم و نظام هستند، برخورد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخورد دستگاه مقتدر قضایی با افرادی که به شیوه خرید رای متوسل می شوند، گفت: نامزدها باید با ارائه طرح و برنامه کارشناسی شده و قابل اجرا به میدان عمل وارد شده تا مردم بتوانند به صورت آگاهانه و آزادانه انتخاب کنند.

وی، خرید رأی و توهین به مردم را مسیری خطرناک دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم در مسیر اسلام، قرآن و ارزش ها حرکت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha