پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/همایش پنجمین سالگرد مطالبه رهبری از تحقق حوزه انقلابی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه، وظیفه مسئولین و بدنه حوزه را تعیین و تبیین شاخص‌های ریاست جمهوری دانست و گفت: فضلای انقلابی باید تلاش کنند تا نامزدی که بیشترین و بالاترین شاخص‌های انقلابی‌گری، تدیّن، تعهد و پیروی از مقام معظم رهبری را داراست، معرفی نمایند و در این راستا تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی در همایش «سالگرد مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تحقق حوزه انقلابی» که در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: دین به معنای برقراری نظام عدل و فرمانروایی الهی است، پس یکی از شاخص‌های انقلابی‌ گری این است که اعتقاد به حاکمیت و فرمانروایی خدا داشته باشیم و از آنجا که در دوران غیبت معصوم(ع)، حاکمیت خدا تعطیل نمی‌شود، باید شخصی وجود داشته باشد تا از طرف او حاکمیت را اعمال کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه واژه و وصف «انقلابی»، ذات حوزه است، افزود: وصف «انقلابی» وصف ذاتی حوزه است و اگر حوزه انقلابی نباشد، حوزه نیست؛ کتاب و سنت و تجربه از جمله دلایل ما برای انقلابی بودنِ ذات حوزه است. همانطور که خداوند متعال می فرمایند: «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأسٌ شَدِیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزِیزٌ»، (حدید/۲۵) بر اساس این آیه شریفه، هدف از ارسال انبیا، قیام اجتماعی برای برپایی قسط است و از آنجایی که علما و حوزه، ورثه انبیا هستند، هدفشان همان هدف انبیاست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه «فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِیعُونِ» (شعرا/۱۲۶) ادامه داد: با توجه به این آیه باید از انبیا اطاعت کرد و اطاعت از انبیا بدون فرمان روایی و حکومت آنها معنا ندارد. سیاست یعنی امر و نهی یعنی چگونه امر و نهی کنیم؛ سیاست به معنای نظام فرمان است پس بر اساس آیات و روایات حوزه به تبعیت از انبیا باید در سیاست و نظام فرمان حضور داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مأموریت حوزه انقلابی، تبیین و اجرای نظام امر و نهی الهی است، تصریح کرد: حوزه علمیه در راه تبیین و اجرای نظام امر و نهی الهی از هیچ تلاش و هزینه‌ای نباید دریغ کند و این مهم، اولین شاخص حوزه انقلابی است.

آیت الله اراکی افزود: نظام امر و نهی الهی شامل همه شئون جامعه می‌شود و دین وظیفه تبیین و تعیین این نظام را دارد. علم فقه علمی است که این نظام سیاست الهی را برای ما بیان می‌کند پس شاخص دوم حوزه انقلابی، اعتماد به فقه به عنوان اساس سیاست الهی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه سومین شاخصه حوزه انقلابی را تلاش حوزه در راستای مأموریت خودش دانست و گفت: مأموریت حوزه انقلابی، تبیین نظام امر و نهی الهی و اجرای آن بر روی زمین است و حوزه در این راه از هیچ تلاش و هزینه‌ای نباید دریغ کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: چهارمین شاخصه حوزه انقلابی این است که حوزه نباید اهل دنیا باشد و عالمی که اهل دنیا باشد، شایسته تبعیت نیست.

آیت الله اراکی ادامه داد: در شرایط کنونی حق نداریم خودمان را از سیاست کنار بکشیم زیرا ما با خدا عهد بسته‌ایم که دین را اجرا کنیم و دخالت نکردن در سیاست به معنای زیر بارِ امانت نرفتن است لذا هر کس در شأن و توان خودش موظف است که در سیاست، دخیل باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در پایان وظیفه مسئولین و بدنه حوزه را تعیین و تبیین شاخص‌های ریاست جمهوری دانست و گفت: فضلای انقلابی باید تلاش کنند تا نامزدی که بیشترین و بالاترین شاخص‌های انقلابی‌گری، تدین، تعهد و پیروی از مقام معظم رهبری را داراست، معرفی نمایند و در این راستا تلاش کنند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    آقایون علما و فضلا: کلا اصولگرایان ۱۶ میلیون سبد رای ثابت و همیشگی البته تا اینجای کار داشته اند البته اگر به لطف نفوذی های جریان رقیب همین تعداد تخریب. نگردیده و به سرنوشت جریان رقیب، منفعت طلبان دچار نگردند. که اگر این اتفاق بی افتد دیگر اصولگرایان نمی توانند همچون منفعت طلبان حقیر ،رذل و بی صفت برای بدست گرفتن قدرت با هماهنگی دشمن و فریب مردم همچون سال های ۸۸،۹۲و۹۶ ،با فتنه،توطئه و وطن فروشی ،خود و مردم را به آب و آتش بزنن و از آبرو و حیثیت کشور،نظام و جان بی ارزش مردم برای موج سازی و بدست آوردن آرای خاکستری هزینه کنند فلذا از گردونه رقابت ها بناچار حذف خواهند شد. حال این ۱۶ میلیون رای به آ.رئیسی یا محمدباقر قالیباف میرسه یا به دیگران؟!!!