جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر عامل همراه اول کشور با آیت الله اعرافی

حوزه/ در مقوله فضای مجازی عرصه های گوناگونی در حوزه به آن پرداخته شده است، از جمله فقه فضای مجازی، فلسفه فضای مجازی و اخلاق فضای مجازی که همه این ها سوژه هایی است که با علوم اسلامی  کار می کند و به آن ورود شده است، در این حوزه به این مقوله ها هم به عنوان ابزار و هم به عنوان سوژه پرداخته می شود و گام های خوبی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار مهدی اخوان، مدیرعامل همراه اول  که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: جامعة المصطفی العالمیه قبل از شیوع کرونا در عرصه آموزش مجازی فعال بود، اما با همه گیری این ویروس، آموزش های حوزه نیز به سمت فضای مجازی رفت و تجربه نوینی در این زمینه بود که در صدد هستیم برای دوران پسا کرونا نیز این تجربه موفق را نگه داریم.

وی افزود: ما در کار حوزه و مدیریت آن، طرح ها و برنامه ریزی های جدید و  کلانی را شروع کرده ایم که از آن جمله در فضای مجازی، هوش مصنوعی، مباحث فناوری های نو و مسائل مرتبط به آن بوده است تا هم از منظر اینکه این فناوری ها در خدمت اهداف حوزه قرار گیرد و هم از این جهت که این مقوله ها از منظر حوزه، سوژه ای برای کار علمی باشد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: در آن بخش بهره گیری بیشتر از این ابزارها، یک کار مهم و زاهدانه ای که در حال انجام است، بکارگیری هوش مصنوعی در دستگاه اجتهادی و فقهی است و خوشبختانه گام های خوبی نیز در این عرصه برداشته شده است که همه اینها مقدماتی است تا آن هوش مصنوعی را به مقوله اجتهاد بیاورد و در این رابطه الان حدود ۵۰ پایان نامه در دانشگاه علم و صنعت و قم نوشته می شود.

امام جمعه قم ابراز داشت: با شیوع کرونا،  معاونت آموزش حوزه ورود وسیعی به عرصه فضای مجازی داشت و حدود ۷۰-۸۰ درصد آموزش ها به فضای مجازی آمد و پوشش خوبی داشت، درس ها و آزمون ها  در این فضا عرضه شد و مسیر خوبی در این زمینه پیموده شد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: حوزه به  عرصه های گوناگونی از  فضای مجازی پرداخته است، از جمله فقه فضای مجازی، فلسفه فضای مجازی و اخلاق فضای مجازی که همه این ها سوژه هایی که با علوم اسلامی  کار می کند و به آن ورود شده است، انجمن فضای مجازی در انجمن های علمی تشکیل شده است و یک سند داریم که بازنمایی همه حوزه در فضای مجازی و در فضای رسانه انجام شود، بخش فناوری حوزه و مرکز رسانه و فضای مجازی هم در این قسمت فعال است؛ در این حوزه به این مقوله ها هم به عنوان ابزار و هم به عنوان سوژه پرداخته می شود و گام های خوبی برداشته شده است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت و جایگاه قم تاکید کرد: قم واقعا با سایر استان ها فرق دارد، چرا که بیش از صد کشور جهان و از همه استان های کشور در این شهر مشغول تحصیل و فعالیت های علمی هستند لذا در برنامه ریزی هایی که برای این شهر می شود نباید آن را با سایر نقاط کشور مقایسه کرد.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه و برخی دیگر از مسئولین حوزه حضور داشتند، مهدی اخوان به تشریح اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در همراه اول پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha