شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام موسوی قزوین

  حوزه / اسلام به عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین توجه را به تکریم و تعالی خانواده دارد و این نهاد مقدّس را کانون تربیت و مهد مودّت و رحمت دانسته و سعادت و شقاوت جامعه انسانی را منوط به صلاح و فساد این بنا می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی موسوی، ظهر  امروز در نشست تعالی خانواده طلاب و اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین گفت: اهمیت احترام به والدین تا آنجاست که قرآن کریم بعد از اصل توحید یکی از مهمترین تعلیمات انسانی را نیکی به پدر و مادر معرفی کرده است.

مسئول تهذیب مدرسه علمیه سردارین خاطرنشان کرد: متأسفانه در جوامع به اصطلاح پیشرفته غربی در مقابل مادی گرایی، مهر و عطوفت بین جوانان و سالمندان قربانی شده است.

وی ادامه داد: احترام و تکریم سالمندان آموزه ای است که بسیاری از ما به واسطه باور های دینی و اینکه یک روز خود ما هم سالمند خواهیم شد، نباید از آن فاصله بگیریم.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: عالی ترین و مهمترین بُعد زندگی رسول الله(ص) بعد اخلاقی است و حضرت در زمانی و جامعه ای مبعوث شدند که رذائل اخلاقی بین مردم حکم فرما بود و فضایل اخلاقی در آن جامعه جایی نداشت.

مسئول تهذیب مدرسه علمیه سردارین بیان کرد:  اسلام به عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین توجه را به تکریم و تعالی خانواده دارد و این نهاد مقدّس را کانون تربیت و مهد مودّت و رحمت دانسته و سعادت و شقاوت جامعه انسانی را منوط به صلاح و فساد این بنا می‌داند؛ و هدف از تشکیل خانواده را تأمین نیازهای مادّی، عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به سکون و آرامش برمی‌شمارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha