پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدحسین مومنی-معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: در زمینه طبقه بندی مفاهیم قرآنی کار نشده، گرچه برخی از بزرگان حرکت هایی را آغاز کردند، ولی هنوز درختواره مفاهیم قرآنی را تدوین نکرده ایم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، ظهر امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: امسال این مسابقات برای سیزدهمین سال متوالی علی رغم سختی متاثر از مشکلات مالی و مباحث کرونایی، به خوبی و با استقبال خوب خانواده ها برگزار شد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: امسال برای اولین بار مسئولان برگزار کننده مسابقات، مباحث مرتبط با تفسیر و معانی قرآن کریم را در برنامه ها گنجاندند که به حق شایسته بود، چرا که وجه تمایز یک طلبه  با قاریان و دیگر آحاد جامعه، تسلط بر مفاهیم، معانی و تفاسیر آیات قرآن است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به این که متاسفانه شبهات پیرامون آیات و مفاهیم قرآنی بسیار زیاد شده است، عنوان کرد: طلاب ضمن تسلط و کسب مهارت در زمینه قرائت، صوت و لحن قرآن، بر پاسخگویی به شبهات قرآنی، مفاهیم و تفاسیر مختلف نیز تسلط شوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه  در زمینه مفاهیم قرآنی بسیار جای کار داریم، خاطرنشان کرد: در زمینه طبقه بندی مفاهیم قرآنی کار نشده، گرچه برخی از بزرگان حرکت هایی را آغاز کردند، ولی هنوز درختواره مفاهیم قرآنی را تدوین نکرده ایم. این نوع فعالیت ها نیازمند طلاب و روحانیونی است که هم انس با قرآن، هم دغدغه قرآنی و هم تسلط بر ادبیات عرب داشته باشند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، رسالت اصلی حوزهای علمیه تبیین مفاهیم قرآنی دانست و گفت: امروز طلاب و روحانیون در فضای تلاوت قرآن ورود کرده اند که کسب رتبه نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم امسال توسط حجت الاسلام مقدسی، طلبه اصفهانی دلیلی بر این ادعا است.

وی، قرآن کریم را کتاب نور، رحمت و شفا دانست و اظهار کرد: توجه به مباحث قرآنی و آموزش قرآن برای سطوح مختلف در معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان همواره مورد تاکید بوده است.

گفتنی است، در این دوره از مسابقات از ۷۱ نفر در ۲۱ رشته قرآنی از جمله قرائت، ترتیل، حفظ و .. در رده های سنی مختلف تقدیر به عمل آمد.

درختواره مفاهیم قرآنی تدوین شود

درختواره مفاهیم قرآنی تدوین شود

درختواره مفاهیم قرآنی تدوین شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha