سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/تجلیل از فرزندان شاهد و جانباز مرکز مدیریت حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی با تأکید بر اینکه شهدا، جانبازان و یادگاران عرصه هایی همچون دفاع مقدس می بایست همیشه مورد تمجید ما باشند تصریح کرد: اینان افرادی بوده اند که جهاد اکبر را به منصه ظهور رساندند و الگوی همه ما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم تکریم کارکنان جانباز حوزه های علمیه و خانواده های شهدا ظهر امروز در نمازخانه مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در ابتدا حجت الاسلام کلاته به مولودی خوانی پرداخت و سپس گروه تواشیح انصارالحجة سرودی را با مضمون ایثار و شهادت اجرا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه این مراسم به ایراد سخن پرداخته و ضمن تبریک اعیاد پیش رو همچون اعیاد شعبانیه و سال نو گفت: ان شاء الله سال ۱۴۰۰ سال ظهور منجی عالم بشریت ارواحنا فداه و سالی بدون کرونا باشد.

وی خاطرنشان کرد: در وصف شهیدان و مجاهدان باید دید چه عواملی دست به دست هم می دهند تا آنان به این مقام و جایگاه والا و مقام رضوان می رسند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه گفت: همانطور که شهید سلیمانی فرمودند کسانی به شهادت می رسند که قبلاً و در دوران حیات مادی شهید شده باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی افزود: اینکه ما از این بزرگواران و فرزندان آنان تجلیل می کنیم به دلیل رسیدن پدران آنان به آن جایگاه رفیع است.

وی اظهار کرد: در قرآن کریم یک اسلام اصغر و یک اسلام اکبر داریم؛ در روایات نیز یک جهاد اصغر و یک جهاد اکبر داریم.  

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه گفت: یکی از دلایلی که به تزکیه نفس جهاد اکبر گفته می شود این است که جهاد اکبر، پوشش دهنده جهاد اصغر نیز هست و کسانی که جهاد اکبر را به جا آورده باشند قطعاً آماده حضور در عرصه جهاد اصغر هستند.

وی با بیان اینکه جهاد اصغر به تنهایی برای رسیدن به قله های رفیع معنوی دلیل تام و کافی نیست افزود: جهاد اصغر به تنهایی می تواند با نفاق نیز همراه شود و شخصی که صرفاً پا به عرصه جهاد اصغر گذاشته ممکن است با هدف کسب شهرت آمده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی عنوان داشت: شهدا از سیم خاردارهای نفس خود عبور کردند تا از سیم خاردارهای دشمن عبور نمایند.

وی با تأکید بر اینکه شهدا و جانبازان و یادگاران عرصه هایی همچون دفاع مقدس می بایست همیشه مورد تمجید ما باشند تصریح کرد: اینان افرادی بوده اند که جهاد اکبر را به منصه ظهور رساندند و الگوهای همه ما هستند.

در پایان این مراسم از فرزندان شاهد و جانبازان مشغول به خدمت در حوزه های علمیه تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha